Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Futurismus v praxi: Renault Ondelios Concept

aktualizováno 
Kvůli tomuto autu se vyplatí vyrazit začátkem října do Paříže. V designcentru Renaultu se totiž pořádně odvázali a vznikl z toho démonický koncept Ondelios.

Nový renault, postavený výhradně pro pařížský autosalon, nás ubezpečuje, že si designéři stále ještě umí hrát a nebojí se vytvořit něco, co jim ti pánové nahoře, v kravatách, s červenou škrtací propiskou a kalkulačkou nikdy do výroby nepustí.

Ondelios je dokonalá kombinace automobilové moderny inspirující se v mohutných detailech aut minulosti. Nějak takhle si představovali auto roku 2000 snílci v padesátých letech a možná ještě dřív. A dnes vypadá ještě lépe.

Tajemně vypadající výkladní skříň toho co umí u Renaultu postavit zaujme každým centimetrem svého objemného těla. Zvednutá záď, velká kola a hodně centimetrů světlé výšky, by napovídaly na terénní určení. Ale tím to nekončí. Diváka hodně překvapí racčí křídla dveří, odkrývající celý bok, luxusní a moderní technikou přetékající interiér nebo zamřížovaná světla složená z LED diod. 

Jak už to tak bývá, zaškatulkovat ho neumí ani tvůrci, takže nakonec to je crossover. Tedy auto stojící napříč kategoriemi, ponejvíc teréňák + něco. Abychom byli přesní: 4,8 m dlouhý, dva metry široký a 1,6 m vysoký ondelios, který pojme šest cestujících, má být "ekologickým crossoverem nejvyšší kategorie".

Pro každého z šesti cestujících je připraveno zvláštní křeslo, nastavitelné ve všech myslitelných směrech. Když chcete nastoupit do třetí řady, odsunou a sklopí se sedadla uprostřed. Každý člen posádky má své vlastní multimediální centrum, díky kterému mohou cestující sdílet data, bavit se nebo třeba hrát mezi sebou počítačové hry.

Ekologický znamená v jazyce Renaultu hybridní. V útrobách konceptu Ondelios tedy spolupracuje spalovací motor s elektromotorem. Sprint z nuly na sto trvá ondeliosu 7,8 sekundy.

204koňový dvoulitrový turbodiesel s maximem krouticího momentu na 450 Nm spolupracuje se dvěma 27koňovými motory pohánějícími kola obou náprav.

Dohromady tedy může řidič počítat s pomocí téměř 260 koňských sil. S jejich přenesením na všechna čtyři kola mu pomůže sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Nafťák se spokojí se čtyřmi a půl litry paliva na stokilometrovou vyjížďku. Na křižovatce šetří naftu systém start-stop, který vypíná motor. Při jízdě zase skvělá aerodynamika (Cx=0,29). Elektromotory při brzdění rekuperací dobíjejí lithium-iontové akumulátory.

Renault Ondelios v číslech

délka x šířka x výška x rozvor (m)

4,805 x 1,998 x 1,605 x 2,895
pohotovostní hmotnost (kg) 1,452

objem kufru (dm3)

530
spalovací motor vznětový 2.0 dCi
max. výkon (kW/k) 150/204
max. krouticí moment (Nm) 450 od 1700 do 3 800 ot./min
elektromotor dva 20kW elektromotory: jeden vepředu, druhý vzadu
akumulátory 4kWh lithium-iontové, velké 40dm3, hmotnost 50kg
zrychlení 0-100kph (s) 7.8
emise CO2 (g/km) a průměrná spotřeba (l/100 km) 120 a 4,5

převodovka

automatická, dvouspojková, sedmistupňová

pneumatiky

255/40 ZR23

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.