Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toto není mercedes. Čínský Gac E-Jet se spotřebou 1,9 litru

  10:00aktualizováno  10:00
Na čínskou značku docela hezký sedan, řeknete si o konceptu Gac E-Jet. Jenže něco až moc připomíná. Základní linky totiž jako by z oka vypadly novému Mercedesu CLA a přední maska zase notně připomíná nové modely Volva.

GAC E-Jet | foto: GAC

Pikantní je, že GAC (Guangzhou Automobile Group) svůj výtvor ukázal na autosalonu v Detroitu, kde se s novým modelem CLA předváděl i Mercedes. A ještě pikantnější je, že šéfdesignérem čínské značky je Fan Zhang, který do předloňska pracoval pro Mercedes. Ale jestli je to i důvodem, proč je čínské auto mercedesu tak podobné, to je otázkou.

V každém případě je na poměry čínského autoprůmyslu nový model E-Jet moderně střižený, až by se dalo říci, že je extravagantní. Přední maska ve stylu volva je velmi dynamická, kompaktní tříprostorová karoserie v mercedes-stylu má také něco do sebe. Když už nic jiného, tak na rozdíl od jiných čínských inspirací jinými auty tato nepůsobí směšně.

GAC E-Jet

Auto je docela zajímavé i po technické stránce. Je to elektromobil s pomocným benzinovým agregátem, který pohání elektrický generátor. Elektromotor má solidní výkon 93 kW a točivý moment 228 Nm. Energii dodává soustava li-ion akumulátorů s kapacitou 13 kWh. A to není příliš, takže auto za optimálních podmínek urazí v čistě elektrickém režimu až 100 kilometrů. Tak to alespoň tvrdí sám výrobce. V praxi to bude velmi pravděpodobně spíš méně.

Ale prázdné akumulátory Gac E-Jet nezastaví. Spustí se totiž benzinový litrový motůrek s výkonem 45 kW, který pohání elektrický generátor s výkonem 30 kW. Auto tak dokáže na nádrž a baterie dojet až do vzdálenosti 600 kilometrů, což už je obvyklý dojezd konvenčních automobilů. Zrychlení výrobce neuvádí, maximální rychlost je 160 kilometrů za hodinu, ale to u podobného auta není podstatný údaj.

GAC E-Jet

Spotřeba benzinového motoru je prý pouhých 1,9 litru na sto kilometrů, takže nádrž rozhodně nebude velká. Auto je dlouhé 4,57 metru, široké 1,79 metru a vysoké 1,49 metru. Hmotnost je díky bateriím poměrně vysoká: 1,55 tuny. Výrobce neuvádí, kdy a jestli vůbec se Gac E-Jet bude vyrábět.

Do výroby naopak míří hybridní vůz postavený na základě modelu Trumpchi, což je větší sedan z nabídky značky na čínském trhu. Auto má pohon všech kol a dokáže jet i čistě na elektřinu. Podrobnosti však výrobce neuvádí. V každém případě základem sedanu Trumpchi je Alfa Romeo 166. Značka s koncernem Fiat na čínském trhu dlouhodobě spolupracuje, například spoluprodukuje první model Fiatu speciálně pro čínský trh, kterým je malý sedan viaggio, což je variace na Alfu Romeo Giulietta, respektive spíš americký Dodge Dart. Viaggio by mělo také přibližně za dva roky dorazit v pětidveřovém hatchbackovém provedení do Evropy a nahradit neúspěšné bravo.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Peugeot 308 1,6i...
Peugeot 308 1,6i...

r.v. 2012, naj. 78 735 km, benzín
204 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.