Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Toto není mercedes. Čínský Gac E-Jet se spotřebou 1,9 litru

  10:00aktualizováno  10:00
Na čínskou značku docela hezký sedan, řeknete si o konceptu Gac E-Jet. Jenže něco až moc připomíná. Základní linky totiž jako by z oka vypadly novému Mercedesu CLA a přední maska zase notně připomíná nové modely Volva.

GAC E-Jet | foto: GAC

Pikantní je, že GAC (Guangzhou Automobile Group) svůj výtvor ukázal na autosalonu v Detroitu, kde se s novým modelem CLA předváděl i Mercedes. A ještě pikantnější je, že šéfdesignérem čínské značky je Fan Zhang, který do předloňska pracoval pro Mercedes. Ale jestli je to i důvodem, proč je čínské auto mercedesu tak podobné, to je otázkou.

V každém případě je na poměry čínského autoprůmyslu nový model E-Jet moderně střižený, až by se dalo říci, že je extravagantní. Přední maska ve stylu volva je velmi dynamická, kompaktní tříprostorová karoserie v mercedes-stylu má také něco do sebe. Když už nic jiného, tak na rozdíl od jiných čínských inspirací jinými auty tato nepůsobí směšně.

GAC E-Jet

Auto je docela zajímavé i po technické stránce. Je to elektromobil s pomocným benzinovým agregátem, který pohání elektrický generátor. Elektromotor má solidní výkon 93 kW a točivý moment 228 Nm. Energii dodává soustava li-ion akumulátorů s kapacitou 13 kWh. A to není příliš, takže auto za optimálních podmínek urazí v čistě elektrickém režimu až 100 kilometrů. Tak to alespoň tvrdí sám výrobce. V praxi to bude velmi pravděpodobně spíš méně.

Ale prázdné akumulátory Gac E-Jet nezastaví. Spustí se totiž benzinový litrový motůrek s výkonem 45 kW, který pohání elektrický generátor s výkonem 30 kW. Auto tak dokáže na nádrž a baterie dojet až do vzdálenosti 600 kilometrů, což už je obvyklý dojezd konvenčních automobilů. Zrychlení výrobce neuvádí, maximální rychlost je 160 kilometrů za hodinu, ale to u podobného auta není podstatný údaj.

GAC E-Jet

Spotřeba benzinového motoru je prý pouhých 1,9 litru na sto kilometrů, takže nádrž rozhodně nebude velká. Auto je dlouhé 4,57 metru, široké 1,79 metru a vysoké 1,49 metru. Hmotnost je díky bateriím poměrně vysoká: 1,55 tuny. Výrobce neuvádí, kdy a jestli vůbec se Gac E-Jet bude vyrábět.

Do výroby naopak míří hybridní vůz postavený na základě modelu Trumpchi, což je větší sedan z nabídky značky na čínském trhu. Auto má pohon všech kol a dokáže jet i čistě na elektřinu. Podrobnosti však výrobce neuvádí. V každém případě základem sedanu Trumpchi je Alfa Romeo 166. Značka s koncernem Fiat na čínském trhu dlouhodobě spolupracuje, například spoluprodukuje první model Fiatu speciálně pro čínský trh, kterým je malý sedan viaggio, což je variace na Alfu Romeo Giulietta, respektive spíš americký Dodge Dart. Viaggio by mělo také přibližně za dva roky dorazit v pětidveřovém hatchbackovém provedení do Evropy a nahradit neúspěšné bravo.

Autor:






Nejčtenější

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.