Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Geely Chengbao: retrosporťák na čínský způsob

  17:03aktualizováno  17:03
Na šanghajském autosalonu mnohé návštěvníky zaujala studie sporťáku čínské soukromé automobilky Geely. Design má prvky retra. Téměř úplně prosklená kabina připomíná otočnou věž tanku. Dojem síly a robustnosti budí i celé auto.

Studie nazvaná Chengbao by mohla ve výrobním programu mladé a pro Evropany neznámé automobilky nahradit současný sportovní vůz Beauty Leopard, uvedl na svém webu časopis auto motor und sport.

Chengbao je charakteristické krátkými převisy a zakulacenými tvary. Mohutná mříž na přední masce, na výšku orientované světlomety a "nafouknuté" blatníky dodávají vzhledu auta na agresivitě.

Za přední kapotou vystupuje jakási skleněná kopule, ve které je prostor pro posádku. Střechu na skleněném prstenci drží jeden sloupek, který navazuje na zadní část auta. Další sloupky, které ochrání posádku při případném převrácení, budou pravděpodobně skryty pod sklem.

Automobilka nedoplnila designovou studii žádnými technickými daty. Podle auto motor und sport by se ale například pohonné jednotky neměly příliš lišit od těch, které dávají sílu současnému modelu Beauty Leopard.

 

Více fotek ZDE

Benzínové čtyřválce o objemu 1,3 a 1,5 litru (63 a 69 kilowatt) dokáží se šelmou uhánět rychlostí až 170 resp. 180 kilometrů v hodině. Přitom si podle údajů čínského výrobce vezmou v průměru šest litrů paliva na sto kilometrů.

Geely

Šanghajská automobilka Geely vyrábí auta od roku 1998, původně začínala firma s výrobou ledniček a motocyklů. Byla to první čínská soukromá firma, která vstoupila do výroby aut. V roce 2003 už vychrlila skoro 40 tisíc aut.

V současnosti produkuje šest modelových řad osobních aut a dvě verze užitkového vozu. Tvar a způsob řešení mřížky chladiče je nápadně podobný mercedesu. Podle firemního webu automobilka od loňského roku svá auta ve velkém počtu vyváží i momo čínský trh - na střední východ, do jižní Ameriky a Afriky.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.