Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Géniové, nebo tlučhubové? Z nuly na sto prý pod sekundu

aktualizováno 
Německá firma Rotary Super Cars chystá nejbrutálnější sporťák všech dob. Má mít výkon 2 800 koní a na stovku prý vystřelí pod jednu jedinou sekundu. Prostě neuvěřitelné parametry. Bohužel, auto zatím existuje maximálně na papíře.

Rotary Super Cars | foto: RSC

Už loni ukázala firma Rotary Super Cars (RSC) model Predator GT. I ten by si pravděpodobně s Bugatti Veyronem poradil. Měl mít 1 200 koní, maximální rychlost přes 400 kilometrů za hodinu a na stovku se měl dostat pod tři sekundy. Jenže jediné – a nutno podotknout, že nepříliš kvalitní – obrázky auta nápadně připomínaly Ferarri 599.

Původní koncept Predatoru GT firma podle svých slov přepracovala a chystá i další auta. Finální design stále nebyl představen, ostatně vyjma internetové prezentace zatím RSC nic hmatatelného světu nepředvedla. Premiéry se máme dočkat příští rok v Monaku na akci Top Marques. Podle uvedených specifikací bude auto dlouhé 4,67 metru, široké 2,17 metru a jen 1,1 metru vysoké.

To nejzajímavější na produkci RSC jsou bezesporu motory. Tedy alespoň podle jejich technické specifikace, kterou firma vyvěsila na své internetové stránky. Slabší agregát má typové označení RSC 26BDS-TT, silnější pak RSC 52R4T. A v obou případech to jsou dost netypické motory. Místo klasických pístů používají rotory. Motory typu Wankel v současné době pro auta produkuje sériově jen Mazda (najdeme je v modelu RX-8, jehož produkce před nedávnem skončila). A právě v motorech od Mazdy, která se teď rozhoduje, zda v jejich vývoji pokračovat, je i základ agregátů RSC.

Jenže motor Mazdy RX-8 je nepřeplňovaný dvoukomorový s celkovým objemem 1,3 litru. Německá firma tak vytvořila čtyř a osmikomorový motor s přeplňováním. V prvním případě pomocí dvou turbodmychadel a v druhém dokonce čtyř. Objem motoru je u slabšího motoru 2,6 litru, u silnějšího 5,2 litru. Z toho je patrné, že motory jsou složené ze dvou a čtyř motorů Mazdy, navíc doplněné o turbodmychadla.

Pak se není čemu divit, že výkony jsou fantastické. Slabší motor má dávat 882 kW, tedy 1 200 koní. A ten silnější pak neuvěřitelných 2 089 kW, což je 2 800 koní. Už slabší agregát slibuje podle výrobce neuvěřitelné zážitky: z nuly na stovku za tři sekundy a na rychlost 400 kilometrů za hodinu se má dostat za 25 sekund.

Co je to ale proti výkonům silnějšího motoru. Ty patří do říše snů: zrychlení z nuly na sto pod sekundu, dvoustovka za 2,7 sekundy, čtyřstovka 4,8 sekundy a 600 kilometrů za hodinu za sedm sekund. Kdo nevěří, ať na web výrobce běží. Maximální rychlost by pak snadno měla pokořit maximálku v současné době nejrychlejšího sériového auta na světě – Bugatti Veyronu.

Fantastické technické parametry ovšem může na papír napsat jakýkoliv fanoušek aut. Pokud však myšlence německé firmy věříte, můžete se stát podílníkem anebo požádat o dealerství. O ceně auta se web nezmiňuje, jen je uvedeno, že produkce má být ryze malosériová. Ročně plánují vyrobit 12 aut, první sériové bude k mání na konci příštího roku. Tedy prý...

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.