Rotary Super Cars

Rotary Super Cars | foto: RSC

Géniové, nebo tlučhubové? Z nuly na sto prý pod sekundu

  • 129
Německá firma Rotary Super Cars chystá nejbrutálnější sporťák všech dob. Má mít výkon 2 800 koní a na stovku prý vystřelí pod jednu jedinou sekundu. Prostě neuvěřitelné parametry. Bohužel, auto zatím existuje maximálně na papíře.

Už loni ukázala firma Rotary Super Cars (RSC) model Predator GT. I ten by si pravděpodobně s Bugatti Veyronem poradil. Měl mít 1 200 koní, maximální rychlost přes 400 kilometrů za hodinu a na stovku se měl dostat pod tři sekundy. Jenže jediné – a nutno podotknout, že nepříliš kvalitní – obrázky auta nápadně připomínaly Ferarri 599.

Původní koncept Predatoru GT firma podle svých slov přepracovala a chystá i další auta. Finální design stále nebyl představen, ostatně vyjma internetové prezentace zatím RSC nic hmatatelného světu nepředvedla. Premiéry se máme dočkat příští rok v Monaku na akci Top Marques. Podle uvedených specifikací bude auto dlouhé 4,67 metru, široké 2,17 metru a jen 1,1 metru vysoké.

To nejzajímavější na produkci RSC jsou bezesporu motory. Tedy alespoň podle jejich technické specifikace, kterou firma vyvěsila na své internetové stránky. Slabší agregát má typové označení RSC 26BDS-TT, silnější pak RSC 52R4T. A v obou případech to jsou dost netypické motory. Místo klasických pístů používají rotory. Motory typu Wankel v současné době pro auta produkuje sériově jen Mazda (najdeme je v modelu RX-8, jehož produkce před nedávnem skončila). A právě v motorech od Mazdy, která se teď rozhoduje, zda v jejich vývoji pokračovat, je i základ agregátů RSC.

Jenže motor Mazdy RX-8 je nepřeplňovaný dvoukomorový s celkovým objemem 1,3 litru. Německá firma tak vytvořila čtyř a osmikomorový motor s přeplňováním. V prvním případě pomocí dvou turbodmychadel a v druhém dokonce čtyř. Objem motoru je u slabšího motoru 2,6 litru, u silnějšího 5,2 litru. Z toho je patrné, že motory jsou složené ze dvou a čtyř motorů Mazdy, navíc doplněné o turbodmychadla.

Pak se není čemu divit, že výkony jsou fantastické. Slabší motor má dávat 882 kW, tedy 1 200 koní. A ten silnější pak neuvěřitelných 2 089 kW, což je 2 800 koní. Už slabší agregát slibuje podle výrobce neuvěřitelné zážitky: z nuly na stovku za tři sekundy a na rychlost 400 kilometrů za hodinu se má dostat za 25 sekund.

Co je to ale proti výkonům silnějšího motoru. Ty patří do říše snů: zrychlení z nuly na sto pod sekundu, dvoustovka za 2,7 sekundy, čtyřstovka 4,8 sekundy a 600 kilometrů za hodinu za sedm sekund. Kdo nevěří, ať na web výrobce běží. Maximální rychlost by pak snadno měla pokořit maximálku v současné době nejrychlejšího sériového auta na světě – Bugatti Veyronu.

Fantastické technické parametry ovšem může na papír napsat jakýkoliv fanoušek aut. Pokud však myšlence německé firmy věříte, můžete se stát podílníkem anebo požádat o dealerství. O ceně auta se web nezmiňuje, jen je uvedeno, že produkce má být ryze malosériová. Ročně plánují vyrobit 12 aut, první sériové bude k mání na konci příštího roku. Tedy prý...