Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clipper: křídlatý rodinný stěhovák, na který letí modelky

aktualizováno 
Slavný Giugiaro a jeho studio Italdesign nesmí v Ženevě chybět. Dnes patří italský stylista a jeho ateliér německému koncernu Volkswagen. Giugiaro si ale křídla přistřihnout nenechává. O nejnovější kreaci clipper to platí doslova.

Na koncernové platformě MQB, kterou využívá i Škoda Octavia, postavil svou představu rodinného MPV. Namaloval a vymodeloval ho ostrými linkami, oživením jsou krovky vzhůru otevíraných dveří. 

Giugiaro Clipper

Trochu to připomíná studie italských mistrů z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Upřímně, Giugiaro už měl silnější léta, clipper ale působí až na bláznivé dveře vcelku reálně. 

Designovým stylem je clipper asi nejblíž dnešním seatům, to je další značka patřící do koncernu VW. Příď zase připomíná volkswageny a světla na obou koncích audiny. 

Druhá, červeně lakovaná varianta clipperu, která parkuje v Ženevě, je určená pro motorkáře. Veze si přívěs na Ducati, které od předloňského roku také patří koncernu VW.

Giugiaro Clipper
Giugiaro Clipper

Fotogalerie

Futurističtější je přístrojovka. Díky použití displejů, které nahradily klasické ovladače a ukazatele, působí velmi čistým minimalistickým dojmem. Libůstkou pro řidiče je systém 3D projekce. Dotykových displejů si užívají také cestující na zadních sedadlech díky tabletům.

Kamery nahrazující zpětná zrcátka už slibují designéři sériovým autům dlouho, zatím se ale velkého rozšíření nedočkaly.

Clipper má šestimístný interiér, křesla jsou v něm uspořádaná ve třech řadách, modelky, kterých se při představení motalo na stánku Italdesignu opravdu hodně, tedy mohou sedět i v kufru. 

Auto s délkou 453 cm váží 1,8 tuny, je to kvůli zvolenému elektropohonu.

Giugiaro Clipper

Clipper ukazuje také technické možnosti modulární platformy, o pohon se starají elektromotory. Na každé nápravě je jeden 150koňový. Akumulátory prý vystačí na víc než pětisetkilometrový dojezd a dvousetkilometrovou maximálku, obojí najednou ale samozřejmě nezvládnou.





Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.