Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Clipper: křídlatý rodinný stěhovák, na který letí modelky

aktualizováno 
Slavný Giugiaro a jeho studio Italdesign nesmí v Ženevě chybět. Dnes patří italský stylista a jeho ateliér německému koncernu Volkswagen. Giugiaro si ale křídla přistřihnout nenechává. O nejnovější kreaci clipper to platí doslova.

Na koncernové platformě MQB, kterou využívá i Škoda Octavia, postavil svou představu rodinného MPV. Namaloval a vymodeloval ho ostrými linkami, oživením jsou krovky vzhůru otevíraných dveří. 

Giugiaro Clipper

Trochu to připomíná studie italských mistrů z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Upřímně, Giugiaro už měl silnější léta, clipper ale působí až na bláznivé dveře vcelku reálně. 

Designovým stylem je clipper asi nejblíž dnešním seatům, to je další značka patřící do koncernu VW. Příď zase připomíná volkswageny a světla na obou koncích audiny. 

Druhá, červeně lakovaná varianta clipperu, která parkuje v Ženevě, je určená pro motorkáře. Veze si přívěs na Ducati, které od předloňského roku také patří koncernu VW.

Giugiaro Clipper
Giugiaro Clipper

Fotogalerie

Futurističtější je přístrojovka. Díky použití displejů, které nahradily klasické ovladače a ukazatele, působí velmi čistým minimalistickým dojmem. Libůstkou pro řidiče je systém 3D projekce. Dotykových displejů si užívají také cestující na zadních sedadlech díky tabletům.

Kamery nahrazující zpětná zrcátka už slibují designéři sériovým autům dlouho, zatím se ale velkého rozšíření nedočkaly.

Clipper má šestimístný interiér, křesla jsou v něm uspořádaná ve třech řadách, modelky, kterých se při představení motalo na stánku Italdesignu opravdu hodně, tedy mohou sedět i v kufru. 

Auto s délkou 453 cm váží 1,8 tuny, je to kvůli zvolenému elektropohonu.

Giugiaro Clipper

Clipper ukazuje také technické možnosti modulární platformy, o pohon se starají elektromotory. Na každé nápravě je jeden 150koňový. Akumulátory prý vystačí na víc než pětisetkilometrový dojezd a dvousetkilometrovou maximálku, obojí najednou ale samozřejmě nezvládnou.





Nejčtenější

02 Malé městské štiky ale mají rozhodně co nabídnout, ve městě se s nimi skvěle...
FOTOTEST: Kolíňat jsou tři miliony, postavili jsme novou toyotu proti staré

V Kolíně vyrobí v těchto dnech třímilionté mrně. Z trojice Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo tato čest připadne na model japonské značky. Automobilovou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče

Ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením, tedy vozidel bez řidiče. Okruh provozovaný státem...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Mash 400 Family Side
Připravovaná Jawa 350 z Číny by mohla mít i sajdkáru

Za dva týdny se má představit nová Jawa. Model 350 OHC bude mít základ ve stroji čínské značky Shineray. Tento motocykl upravený v retrostylu inspirovaném...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.