Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Giugiaro si naděluje: Nové Ferrari GG50

  10:40aktualizováno  10:40
Giorgietto Giugiaro slaví padesát let působení ve světě automobilů. Designérský mág z Itálie se rozhodl, že si dá k padesátinám studia ItalDesign dárek. Nakreslí si své vlastní ferrari. Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Udělej si sám

Když Giorgietto Giugiaro řekne, že si postaví své vlastní ferrari, mají tato slova úplně jiný význam, než kdyby je vyřkl jakýkoliv jiný smrtelník.

Starý pán, který pomalu předává žezlo svému synovi Fabriziovi, zavolá do Marranella, vezme do ruky tužku a začne si plnit svůj sen.

Vše nejlepší

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50 (GG = Giorgietto Giugiaro, padesátka pak značí padesátileté výročí).

Pikantní je, že sériové Ferrari 612 Scaglietti původně namaloval jiný z italských designérských kouzelníků - Pininfarina.

Ferrari 612 Scaglietti:
víc než 315 km/h

Ferrari 612 Scaglietti má být tou pravou kombinací čistého výkonu sportovního vozu a pohodlí pro čtyři pasažéry ...VÍCE

Oproti scaglietti je auto o 9 centimetrů kratší (481 namísto původních 490 centimetrů), rozvor zůstal stejný (295 cm).

Karoserie je udělána podle klasického receptu: dlouhá nízká příď, hodně skloněné čelní sklo a krátká a silná záď.

Auto dostalo dynamické linie, svaly předních blatníků prokreslují přísně horizontální ponton karoserie, blatník objímající zadní kola je mohutnější a přidává dojem síly.

Čisté tvary bez zbytečných prolisů a hran doplňují výrazné detaily: velký zářez na bocích startující za předním kolem, zrcátka a výrazné prahy. Nechybí slušivá pětipaprsková kola se žlutočerným emblémem automobilky.

Nejnovějším modelům s koníkem ve znaku se stále zmenšují přední světla, Giugiaro je u svého výročního ferrari minimalizoval na úzké vertikální pruhy složené z LED diod.

S padesátinami se roztrhl pytel. Půlstoletí letos oslavuje Tatra 603 a také fantomasovo fáro - Citroën DS

Umí být i praktické

Do umně maskovaného kufru dva + dva místného kupé se vejde 270 litrů zavazadel. Ferrari umí být také praktické, při sklopení zadních sedadel tak GG50 odveze 500 litrů věcí. V takto vzniklém prostoru jde pak odvézt 140 centimetrů dlouhé věci.

Giugiaro přetvořil podle svých představ také zbytek interiéru. Nové přístrojové desce dominuje uprostřed umístěný velký displej satelitní navigace. Designéři přetvarovali sedadla vyvedená samozřejmě v jemné kůži. Doplňky jsou z bukového dřeva.

Osvědčená technika

Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu. Šestistupňová sekvenční převodovka přenáší sílu motoru na zadní kola s rozměrem 305/35 R20, Dvacetipalcová kola dostala také přední náprava, obuty jsou na nich pneumatiky 245/35.

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50

Ferrari dalo k dispozici mechaniku z velkého kupé 612 Scaglietti, Giugiaro ušil kabát a nové auto dostalo všeříkající označení - GG50

Ferrari GG50: Oproti scaglietti je auto o 9 centimetrů kratší (481 namísto původních 490 centimetrů), rozvor zůstal stejný (295 cm).

Ferrari GG50: Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu.

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50 - Giorgietto Giugiaro si k padesátému výročí působení ve světě aut nadělil dárek

Ferrari GG50: Do techniky Giugiaro nezasahoval. Pod kapotou tak zůstal 5,8 litrový dvanáctiválec nabízející 540 koní výkonu.

Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Ferrari GG50: Giugiaro přetvořil podle svých představ také zbytek interiéru. Nové přístrojové desce dominuje uprostřed umístěný velký displej satelitní navigace.

Giugiarovo Ferrari GG50 se představuje na autosalonu v Tokiu. Nový rudý kabát si oblékl model 612 Scaglietti.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.