Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Giugiaro versus Giugiaro: táto, pojď se bít!

  13:17aktualizováno  13:17
Designérští kouzelníci nosící jméno Giugiaro - hlava rodiny Giorgetto a syn Fabrizio - svedou souboj o místo v záři reflektorů na Ženevském autosalonu. Designérské studio Italdesign srší nápady a proto přijíždí k ženevskému jezeru hned se dvěma studiemi.

Dva kohouti na jednom dvorku
Taťka se synem se protentokrát nemohli dohodnout a proto bude Ženeva svědkem souboje generací. Giorgetto Giugiaro má na svědomí dynamickou limuzínu Alfy Romeo pojmenovanou Visconti. Mladá, horkokrevná krev Fabrizia dala vzniknout Toyotě Volta.

Alessandro Volta
Kupé s hybridním pohonem je postavené z uhlíkových vláken, je 4,3 metru dlouhé a něco pod 2 metry široké. Pozor, dovnitř se vejdou TŘI cestující. Šestiválec o objemu 3,3 litru trůní před zadní nápravou, koncepce "vše vzadu" umožnila pozapomenout na středový tunel a dát kupátku absolutně rovnou podlahu.

Ne nadarmo nese sporťák jméno slavného italského vědce, který má na svědomí sestrojení prvního zdroje elektrického proudu (1799). Spalovacímu motoru totiž ještě vypomáhají dva elektromotory (každý na jedné z náprav). Celkový výkon, kterým kupé trhá pneumatiky a asfalt, tak dosahuje 300 kW (408 koní). Maximální rychlost činí 250 km/h, sprint z 0 na 100 km/h volta zvládne za 4,06 sekundy. "Giugiarovci" dodávají ještě jeden zajímavý údaj: na 52 litrovou nádrž tahle Toyota ujede 700 kilometrů.

Luchino Visconti
Jméno světoznámého režiséra si v Italdesignu vypůjčili pro studii nové vlajkové lodi Alfy Romeo. Klasická architektura velkého sedanu je dotažena k dokonalosti moderním a sportovním designem. Zkušený Giorgetto umí myslet nadčasově a pragmaticky. S Visconti by Alfa dnes, ale i za pár let v sériové výrobě rozhodně udělala velkou parádu. Jako základ projektu byly použity stávající sériové modely 156 a brera. Sedan je široký necelých 1,9 metru, do délky má něco málo pod pět metrů.

Pod kapotou brumlá šestiválec biturbo 3,2 litru disponující výkonem 300 kW (408 koní) - stejně jako motor ve studii Volta. U Italdesignu zapracovali nejen na designu, ale i na mechanických částech. Visconti se tak chlubí pohonem a řízením všech kol.

Alfa Romeo Visconti

Toyota Volta

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.