Giugiaro versus Giugiaro: táto, pojď se bít!

Designérští kouzelníci nosící jméno Giugiaro - hlava rodiny Giorgetto a syn Fabrizio - svedou souboj o místo v záři reflektorů na Ženevském autosalonu. Designérské studio Italdesign srší nápady a proto přijíždí k ženevskému jezeru hned se dvěma studiemi.

Dva kohouti na jednom dvorku
Taťka se synem se protentokrát nemohli dohodnout a proto bude Ženeva svědkem souboje generací. Giorgetto Giugiaro má na svědomí dynamickou limuzínu Alfy Romeo pojmenovanou Visconti. Mladá, horkokrevná krev Fabrizia dala vzniknout Toyotě Volta.

Alessandro Volta
Kupé s hybridním pohonem je postavené z uhlíkových vláken, je 4,3 metru dlouhé a něco pod 2 metry široké. Pozor, dovnitř se vejdou TŘI cestující. Šestiválec o objemu 3,3 litru trůní před zadní nápravou, koncepce "vše vzadu" umožnila pozapomenout na středový tunel a dát kupátku absolutně rovnou podlahu.

Ne nadarmo nese sporťák jméno slavného italského vědce, který má na svědomí sestrojení prvního zdroje elektrického proudu (1799). Spalovacímu motoru totiž ještě vypomáhají dva elektromotory (každý na jedné z náprav). Celkový výkon, kterým kupé trhá pneumatiky a asfalt, tak dosahuje 300 kW (408 koní). Maximální rychlost činí 250 km/h, sprint z 0 na 100 km/h volta zvládne za 4,06 sekundy. "Giugiarovci" dodávají ještě jeden zajímavý údaj: na 52 litrovou nádrž tahle Toyota ujede 700 kilometrů.

Luchino Visconti
Jméno světoznámého režiséra si v Italdesignu vypůjčili pro studii nové vlajkové lodi Alfy Romeo. Klasická architektura velkého sedanu je dotažena k dokonalosti moderním a sportovním designem. Zkušený Giorgetto umí myslet nadčasově a pragmaticky. S Visconti by Alfa dnes, ale i za pár let v sériové výrobě rozhodně udělala velkou parádu. Jako základ projektu byly použity stávající sériové modely 156 a brera. Sedan je široký necelých 1,9 metru, do délky má něco málo pod pět metrů.

Pod kapotou brumlá šestiválec biturbo 3,2 litru disponující výkonem 300 kW (408 koní) - stejně jako motor ve studii Volta. U Italdesignu zapracovali nejen na designu, ale i na mechanických částech. Visconti se tak chlubí pohonem a řízením všech kol.

Alfa Romeo Visconti

Toyota Volta

,