Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Fiatu stále usiluje o spojení s GM, ta po prodeji Opelu nemá zájem

  11:43aktualizováno  11:43
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Generální ředitel italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne má stále zájem o spojení s největší americkou automobilkou GM. Marchionne na ženevském autosalonu uvedl, že takováto fúze by měla smysl i poté, co GM prodala svou evropskou divizi Opel francouzské automobilce PSA.

Vpravo prezident Fiatu John Elkann a předseda představenstva koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne na autosalonu v Ženevě | foto: AP

Marchionne je již dlouhou dobu zastáncem fúzí v automobilovém průmyslu, GM však jeho dřívější návrhy na spojení odmítla. „Nikdy nezavírám žádné dveře,“ uvedl Marchionne v Ženevě. „Vhodnost GM jako potenciálního kandidáta pro spojení zůstává nedotčena,“ dodal. Na dveře GM klepe šéf Fiatu už dva roky.

Konsolidace automobilek a výrobních kapacit je Marchionneho velkým tématem od doby, kdy převzal vedení Fiatu. Autoprůmysl podle něj plýtvá penězi několikanásobným vývojem stejných technologií. Obzvláště evropské automobilky podle něj přicházejí o peníze kvůli přebytku výrobních kapacit.

Podle některých analytiků by GM mohla mít tendenci získat zpět opěrný bod v Evropě prostřednictvím skupiny FCA, která si po finanční stránce vede lépe než ztrátový Opel. GM si nicméně ke spojení s FCA zachovává odmítavý postoj. „Neměli jsme zájem dříve a nyní je náš zájem ještě menší,“ reagoval v Ženevě prezident GM Dan Ammann.

Někteří analytici míní, že právě Fiat by mohlo spojení PSA s Opelem ovlivnit. „FCA má méně než sedmiprocentní podíl na evropském trhu, PSA dohromady s Opelem 16 procent. FCA by se mohl dostat pod tlak, má dluhy a drahou pracovní sílu v itálii. Být středně velký hráč v Evropě není zrovna výhodné a je vcelku zranitelný,“ uvádí Felipe Munoz, analytik poradenské společnosti JATO. „Jsou moc drazí na to, aby je koupil někdo z velkých hrážů a zároveň nejsou v pozici, ze které by mohli růst bez partnera,“ popisuje situaci FCA.

Zleva: Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroen, Karl-Thomas Neumann,  šéf Opel Group a president General Motors Dan Ammann na autosalonu v Ženevě.

Zleva: Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroen, Karl-Thomas Neumann, šéf Opel Group a president General Motors Dan Ammann na autosalonu v Ženevě.

GM v pondělí oznámila, že se dohodla na prodeji Opelu firmě PSA za 2,2 miliardy dolarů (zhruba 56 miliard Kč). PSA vyrábí automobily Peugeot a Citroën. Spojením Opelu s PSA vznikne evropská automobilová dvojka za německou skupinou Volkswagen.

Autoři: ,




Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své jediné...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.