Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Fiatu stále usiluje o spojení s GM, ta po prodeji Opelu nemá zájem

  11:43aktualizováno  11:43
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Generální ředitel italsko-americké automobilové skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne má stále zájem o spojení s největší americkou automobilkou GM. Marchionne na ženevském autosalonu uvedl, že takováto fúze by měla smysl i poté, co GM prodala svou evropskou divizi Opel francouzské automobilce PSA.

Vpravo prezident Fiatu John Elkann a předseda představenstva koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne na autosalonu v Ženevě | foto: AP

Marchionne je již dlouhou dobu zastáncem fúzí v automobilovém průmyslu, GM však jeho dřívější návrhy na spojení odmítla. „Nikdy nezavírám žádné dveře,“ uvedl Marchionne v Ženevě. „Vhodnost GM jako potenciálního kandidáta pro spojení zůstává nedotčena,“ dodal. Na dveře GM klepe šéf Fiatu už dva roky.

Konsolidace automobilek a výrobních kapacit je Marchionneho velkým tématem od doby, kdy převzal vedení Fiatu. Autoprůmysl podle něj plýtvá penězi několikanásobným vývojem stejných technologií. Obzvláště evropské automobilky podle něj přicházejí o peníze kvůli přebytku výrobních kapacit.

Podle některých analytiků by GM mohla mít tendenci získat zpět opěrný bod v Evropě prostřednictvím skupiny FCA, která si po finanční stránce vede lépe než ztrátový Opel. GM si nicméně ke spojení s FCA zachovává odmítavý postoj. „Neměli jsme zájem dříve a nyní je náš zájem ještě menší,“ reagoval v Ženevě prezident GM Dan Ammann.

Někteří analytici míní, že právě Fiat by mohlo spojení PSA s Opelem ovlivnit. „FCA má méně než sedmiprocentní podíl na evropském trhu, PSA dohromady s Opelem 16 procent. FCA by se mohl dostat pod tlak, má dluhy a drahou pracovní sílu v itálii. Být středně velký hráč v Evropě není zrovna výhodné a je vcelku zranitelný,“ uvádí Felipe Munoz, analytik poradenské společnosti JATO. „Jsou moc drazí na to, aby je koupil někdo z velkých hrážů a zároveň nejsou v pozici, ze které by mohli růst bez partnera,“ popisuje situaci FCA.

Zleva: Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroen, Karl-Thomas Neumann,  šéf Opel Group a president General Motors Dan Ammann na autosalonu v Ženevě.

Zleva: Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroen, Karl-Thomas Neumann, šéf Opel Group a president General Motors Dan Ammann na autosalonu v Ženevě.

GM v pondělí oznámila, že se dohodla na prodeji Opelu firmě PSA za 2,2 miliardy dolarů (zhruba 56 miliard Kč). PSA vyrábí automobily Peugeot a Citroën. Spojením Opelu s PSA vznikne evropská automobilová dvojka za německou skupinou Volkswagen.

Autoři: ,




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Rallye Praha Revival 2015
Václavské náměstí patřilo legendám, vyrazily na třídenní Rallye Revival

Už po sedmé odstartoval z centra Prahy veteránský závod Rallye Praha Revival. Na start třídenní soutěže se postavily legendy motoristického sportu.  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Škoda Yeti.
Britský ministr žádá náhrady pro majitele škodovek s vadným softwarem

Britský ministr dopravy Chris Grayling požaduje kompenzace pro zákazníky, kteří si v Británii koupili vozy značky Škoda se softwarem manipulujícím s hodnotami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.