Marchionne je již dlouhou dobu zastáncem fúzí v automobilovém průmyslu, GM však jeho dřívější návrhy na spojení odmítla. „Nikdy nezavírám žádné dveře,“ uvedl Marchionne v Ženevě. „Vhodnost GM jako potenciálního kandidáta pro spojení zůstává nedotčena,“ dodal. Na dveře GM klepe šéf Fiatu už dva roky.
Konsolidace automobilek a výrobních kapacit je Marchionneho velkým tématem od doby, kdy převzal vedení Fiatu. Autoprůmysl podle něj plýtvá penězi několikanásobným vývojem stejných technologií. Obzvláště evropské automobilky podle něj přicházejí o peníze kvůli přebytku výrobních kapacit.
Podle některých analytiků by GM mohla mít tendenci získat zpět opěrný bod v Evropě prostřednictvím skupiny FCA, která si po finanční stránce vede lépe než ztrátový Opel. GM si nicméně ke spojení s FCA zachovává odmítavý postoj. „Neměli jsme zájem dříve a nyní je náš zájem ještě menší,“ reagoval v Ženevě prezident GM Dan Ammann.
Někteří analytici míní, že právě Fiat by mohlo spojení PSA s Opelem ovlivnit. „FCA má méně než sedmiprocentní podíl na evropském trhu, PSA dohromady s Opelem 16 procent. FCA by se mohl dostat pod tlak, má dluhy a drahou pracovní sílu v itálii. Být středně velký hráč v Evropě není zrovna výhodné a je vcelku zranitelný,“ uvádí Felipe Munoz, analytik poradenské společnosti JATO. „Jsou moc drazí na to, aby je koupil někdo z velkých hrážů a zároveň nejsou v pozici, ze které by mohli růst bez partnera,“ popisuje situaci FCA.
GM v pondělí oznámila, že se dohodla na prodeji Opelu firmě PSA za 2,2 miliardy dolarů (zhruba 56 miliard Kč). PSA vyrábí automobily Peugeot a Citroën. Spojením Opelu s PSA vznikne evropská automobilová dvojka za německou skupinou Volkswagen.