Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf a trabant: jedno tělo, jedna duše

  18:25aktualizováno  7. listopadu 17:40
Němci milují symboly, proto si jeden trochu neobvyklý darovali k výročí německého sjednocení. Před patnácti lety se sjednocovaly národy, letos v srpnu se skupina nadšenců kolem hamburského fanouškovského magazínu Motoraver rozhodla sjednotit dvě ikony masové motorizace Východu a Západu.

To vše s podporou inzertního serveru mobile.de a německé pobočky největšího aukčního serveru eBay.

Trabant 601

VW Golf II. generace

Vstupní „suroviny“ byly předem dané – VW Golf 1,3i z roku 1986, o celých 19 let starší Trabant 601, autogen, nářadí, dílna a 400 člověkohodin pečlivé práce.

Výsledkem je jedinečný „Gobbi“, složený z dvou aut a jejich názvů s německou pečlivostí v daném pořadí; předek z Golfu, zadek z Trabantu, tedy z Trabbiho, jak mu familiérně říkají Němci.

Provozuschopný exemplář ve dvou odstínech žluté se nejdříve zúčastnil velkolepých oslav 15. výročí německého sjednocení v Postupimi, poté byl dán do dražby na eBay s vyvolávací cenou 1 euro. 12.10. v 18:00 byla dražba po 171 příhozu ukončena a vydražená suma 14.051 €, kterou zaplatil uživatel snizelsnoozle, byla celá věnována nadaci Hanse Neudorfa pro porozumění mezi Východem a Západem.

DALŠÍ FOTOGRAFIE ZDE

Kdo se těšil, že čistě zpracované žluté vozidlo bude pohánět legendární dvoutakt, bude zklamán – přední část s motorem totiž dostal na starost“ Golf. Celek tak pohání známá třináctistovka 40 kW se čtyřstupňovou ručně řazenou převodovkou, schopná rozjet Gobbiho na 145 km/h, zatímco plastová bakelitová záď dostala spíše dekorativní úděl.

O zastavení se starají jednookruhové brzdy, na silnici zase spočívají třináctipalcová kola s pneumatikami 175/65 vpředu a 145/80, obuté na příslušných originálních discích. V zavazadlovém prostoru našla místo originální čtyřicetilitrová palivová nádrž z Trabanta.

Veškerá elektroinstalace je plně funkční včetně vnitřního osvětlení, B-sloupek byl v místě spojení patřičně vyztužen. Vůz nedostal TŰV k běžnému provozu, zejména kvůli chybějícím bezpečnostním pásům, avšak má povoleny zkušební jízdy po několika německých okresech. Gute fahrt!

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.