Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf Cross: klasik v dresu SUV

  13:06aktualizováno  13:06
Už jste viděli Cross, čerstvou novinku z Wolfsburgu? Ne? Tak pozor. Cross je Golf+ a přitom to není Golf+. Je to facelift a není to facelift. Vypadá jako SUV, ale zcela stoprocentně jím není.

iDNES.cz dostal možnost otestovat mezi prvními toto "vytuněné" kompaktní MPV na zasněžených silničkách kolem Zürichu. A zde jsou výsledky.

Vypadá to složitě, ale je to docela jednoduché. Cross je auto pro ty, kteří nemohou žít bez svého golfu, ale přitom chtějí vypadat jinak, chtějí svou image. Pro mladé dynamické rodiny, ale i pro starší páry, které chtějí působit mladě a dynamicky. Praktické rodinné auto s posuvnými zadními sedadly, mnoha přihrádkami ale v agresivním dresu.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Golf www.automodul.cz

A kde jsou hlavní změny oproti hodnému a mírnému bráškovi Golf+? Výrazný žraločí přední nárazník, robustní zadní nárazník připomínající dospělá SUV. Plastem lemované blatníky a prahy. Zvýšená světlost o 20 mm a 17ti palcová litá kola.

Golfu+ v novém provedení narostly svaly tak, že vypadá jako atlet, který se právě vysvlékl z tepláků a zaklekl na startovní bloky.

Narozdíl od klasického SUV Cross v normálních verzích ale postrádá náhon na všechna čtyři kola. Nejzajímavější motory, které lze do "terénního" golfu pořídit, jsou agregáty 1.4 TSI a 2.0 TDI spolupracujíci s manuální 6ti stupňovou převodovkou nebo dvouspojkovým automatem DSG.

Přímovstřikový turbomychadlem a kompresorem osazený 140ti koňový  motor TSI (kroutící moment 220 Nm) i stejně silný turbodiesel (330 Nm) dělají z Crosse rodinného ďáblíka s parádní akcelerací i zátahem. Nadupanou motorizaci přitom umocňuje skvělý golfácký podvozek.

Ani v ostrých zatáčkách, kdy se cross občas utrhne do smyku, si proto vůbec nepřipadáte jako v houpavém MPVčku. A na nerovnostech žádné kopance do páteře. Auto - když chce - umí být zábavné. Chová se neutrálně, klidně a vyváženě.

Za image "trochu jiného golfu“ musíte i zaplatit. Základní verze s motorem 1.6 přijde na 642 000 kč, 1.4 TSI na 721 900 a  2.0 TDI s filtrem pevných částic na 844 100 Kč.

VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



VW Cross GolfVW Cross GolfVW Cross Golf



 


Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.