iDNES.cz dostal možnost otestovat mezi prvními toto "vytuněné" kompaktní MPV na zasněžených silničkách kolem Zürichu. A zde jsou výsledky.
Vypadá to složitě, ale je to docela jednoduché. Cross je auto pro ty, kteří nemohou žít bez svého golfu, ale přitom chtějí vypadat jinak, chtějí svou image. Pro mladé dynamické rodiny, ale i pro starší páry, které chtějí působit mladě a dynamicky. Praktické rodinné auto s posuvnými zadními sedadly, mnoha přihrádkami ale v agresivním dresu.
Může se hoditNabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Golf www.automodul.cz |
A kde jsou hlavní změny oproti hodnému a mírnému bráškovi Golf+? Výrazný žraločí přední nárazník, robustní zadní nárazník připomínající dospělá SUV. Plastem lemované blatníky a prahy. Zvýšená světlost o 20 mm a 17ti palcová litá kola.
Golfu+ v novém provedení narostly svaly tak, že vypadá jako atlet, který se právě vysvlékl z tepláků a zaklekl na startovní bloky.
Narozdíl od klasického SUV Cross v normálních verzích ale postrádá náhon na všechna čtyři kola. Nejzajímavější motory, které lze do "terénního" golfu pořídit, jsou agregáty 1.4 TSI a 2.0 TDI spolupracujíci s manuální 6ti stupňovou převodovkou nebo dvouspojkovým automatem DSG.
Přímovstřikový turbomychadlem a kompresorem osazený 140ti koňový motor TSI (kroutící moment 220 Nm) i stejně silný turbodiesel (330 Nm) dělají z Crosse rodinného ďáblíka s parádní akcelerací i zátahem. Nadupanou motorizaci přitom umocňuje skvělý golfácký podvozek.
Ani v ostrých zatáčkách, kdy se cross občas utrhne do smyku, si proto vůbec nepřipadáte jako v houpavém MPVčku. A na nerovnostech žádné kopance do páteře. Auto - když chce - umí být zábavné. Chová se neutrálně, klidně a vyváženě.
Za image "trochu jiného golfu“ musíte i zaplatit. Základní verze s motorem 1.6 přijde na 642 000 kč, 1.4 TSI na 721 900 a 2.0 TDI s filtrem pevných částic na 844 100 Kč.