Až za dva dny se ukáže na autosalonovém soklu v plné kráse, první fotografie se ale objevily na internetu už nyní. Zvýšený podvozek, plastové doplňky, které dodávají robustnější vzhled a nevadí jim brouzdání po nezpevněných cestách, hliník a sedmnáctipalcová kola - golf chce i na louku vyrazit stylově.
Golf do terénu bude k mání s pohonem předních nebo všech kol. Pohon 4x4 obstarává systém s lamelovou spojkou Haldex, kde se o připínání pohonu zadní nápravy stará elektronika.
Motory budou kopírovat nabídku obyčejného silničního golfu. Základ vytvoří 102 koňová 1,6; výkonnější motor ze sebe dostává 140 koní díky dvojitemu přeplňování systému TSI i přesto, že má o dva decilitry menší objem. Nechybí ani TDIčka: 1,9 (105koní) a 140koňový dvoulitr. První cross golfy vyrazí do terénu v lednu 2007.
Druhý svého druhu
Již v druhé polovině osmdesátých let obohatila nabídku řady Volkswagen Golf verze se zvýšeným podvozkem a stálým pohonem všech kol, pojmenovaná Golf Country.
Po Ladě Nivě se stal druhou lehkou čtyřkolkou se samonosnou karoserií. Poháněla ji osmiventilová zážehová osmnáctistovka o výkonu 98 koní, spojená s mechanickou pětistupňovou převodovkou. Kromě zvýšeného zdvihu pérování ji před terénem bránila i ochranná lyžina pod motorem spolu s klecí před maskou.
Praktická i efektní byla rezerva, uchycená zvenčí na zadních dveřích. Velké popularity dosáhl tento model zejména v alpských zemích.