Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf pokořil legendárního VW Brouka

  10:29aktualizováno  10:29
Volkswagen Brouk po více jak 20 letech kralování na trůnu "nejvyráběnějšího auta se znakem VW" přijde o tento titul a přenechá jej svému nástupci - golfu. K symbolickému předání "vlády" dojde dle informací z Wolfsburgu dnes 25. června, kdy z výrobního pásu sjede golf čtvrté generace s číslem 21 517 415.

Zatímco brouk potřeboval k dosažení tohoto rekordu 57 let, mladšímu golfu se 21miliónové mety podařilo dosahnout za necelých 28 roků. Zajímavé jsou i průběžné změny na obou vozech. Původní brouk se po dobu výroby nikterak nezměnil - pouze prošel několika lehkými facelifty. Golf první generace naopak zaznamenal za necelé tři dekády doslova technologický skok, aby se zjevila jeho současná čtvrtá generace. A to již ve Wolfsburgu stojí připravený Golf V.

Ač je golf evropskou legendou číslo jedna, světové prvenství drží Toyota. Její model corolla si již koupilo 30 miliónů zákazníků. Wolfsburgskému vozu tedy zatím patří stříbrná medaile, ale obchodní bitva nekončí...

Modelová řada golf se vyrábí již od roku 1974, kdy na tehdejší dobu progresivní novinka dle názorů odborníků zachránila koncern před úpadkem. Golf, přestože v současnosti již patří mezi dražší vozy své třídy, plně nahradil brouka v kategorii lidového vozu. V současnosti relativně vyšší ceny rekordmana z Wolfsburgu jeho pozice nikterak neohrožují. Vždyť stále patří na mnoha trzích k nejprodávanějším vozům vůbec.

Golf si postupem času vytvořil i svou vlastní třídu. Pokud někdo zmíní, že vůz patří do kategorie golfu, posluchač, byť automobilový amatér, se nemůže zmýlit. Charakteristický boční profil, široký zadní sloupek a koncepce vpředu napříč uloženého motoru s pohonem předních kol jsou po léta základní premisy automobilové legendy.

Autor:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Škoda Superb 1,6 TDI / 88 kW Style
Škoda Superb 1,6 TDI / 88 kW Style

r.v. 2015, naj. 80 751 km, diesel, 1. majitel
550 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.