Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf pro drsňáky už zahřívá gumy

aktualizováno 
Šestkový Golf GTI se poprvé ukázal loni na autosalonu v Paříži jako studie. Německý Autobild ale přinesl informaci, že sériová výroba je blíž, než si myslíme. Koncept je takřka identický s modelem mířícím na trhy.

VW Golf GTI | foto: Volkswagen

Počátkem října 2008 se v Paříži odehrála světová premiéra šesté řady civilního golfu a hned vedle parkovala také jeho drsňácká verze GTI. Samozřejmě oficiální prohlášení německé automobilky upozorňovalo, že se jedná o pouhou studii a sériově se bude vyrábět zatím jen obyčejný Golf VI, jenže za pár měsíců je už všechno jinak.

Oficiální představení se podle všeho chystá na ženevský autosalon, který otevírá 5. března. Jak je zvykem, pár týdnů po uvedení se žhavá novinka dostane do nabídky autosalonů. Máme tedy ještě více než měsíc času, ale britské oficiální internetové stránky Volkswagenu jsou už připraveny – naleznete tam galerii obrázků rudého golfu s třemi stříbrnými písmeny na masce chladiče.

Na blogu Worldcarfans.com jsou již konkrétnější informace. Podle komentářů jeho uživatelů jsou modely nového "gé-té-íčka" k vidění ve Wolfsburgu, kde stojí na čtyřiceti hektarech AutoStadt – město automobilů. Každý z návštěvníků si tak může prohlédnout jak třídveřové provedení, tak i hot-hatch s pěti dveřmi.

Cena bude pravděpodobně zveřejněna v Ženevě. Co je zřejmé už teď, je technická specifikace: srdcem auta bude dvoulitrový motor TFSI s 210 koňmi a 280 Newtonmetry. Vychytávkou bude nová elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, která řidiči dovolí ještě více zábavy a adrenalinu při průjezdu zatáčkami.

Zklamáním naopak zůstanou disky z lehkých slitin, které jsou podle dostupných fotografií totožné s pátou generací ostré verze golfu. Stejně tak v novém interiéru "straší" na fotkách oficiálního britského webu Volkswagenu volant ze současného GTI. To ale podle informací Autobildu ve Wolfsburgu ještě před premiérou napraví.

VW Golf GTI
Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.