Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Golf: vyšší cena, výborné jízdní vlastnosti

  17:29aktualizováno  17:29
hodnocení iDNES 4,4/5 Od 20. února se v ČR prodává nový Volkswagen Golf. Pátá generace oproti předchozí opět povyrostla, interiér poskytuje mnohem více prostoru a nabízí tak dostatek pohodlí i cestujícím na zadních sedadlech. Největším trumfem novinky z Wolfsburgu je však podvozek. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Golf páté generace oproti svému předchůdci narostl do délky o 55 mm, na šířku o 25 mm a na výšku o 41 mm. To se projevilo především v interiéru, který je až překvapivě prostorný.

Redakčním testem prošel pětidveřový model, vybavený moderním agregátem o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva FSI a manuální šestistupňovou převodovkou.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Volkswagen Golf www.automodul.cz

* 42 000 automatická

CENA
O bezpečnost a pohodlí cestujících se stará bohatá výbava automobilu. Testovaný Golf ve výbavě Trendline nabízí například ABS, ASR, čelní, boční a hlavové airbagy, elektrické ovládání oken, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek, posilovač řízení, kotoučové brzdy na všech kolech a další.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Největší devizou nového Volkswagenu Golf je bezesporu podvozek, který výborně drží zvolenou stopu i při ostrém průjezdu zatáčkou. Zároveň zaručuje posádce dostatek pohodlí i na rozbitých cestách. Vůz se chová na jakémkoliv povrchu jistě a je dobře čitelný. Ocenit musíme i výborné brzdy, které se nám ani při ostré jízdě nepodařilo unavit (nedošlo k poklesu brzdného účinku vlivem přehřátí).

MOTOR A SPOTŘEBA


Nový Golf přijíždí na český trh

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k). Agregát s přímým vstřikováním paliva dosahuje nejvyššího točivého momentu 155 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Z klidu rozjede vůz na 100 km/h za 10,8 sekundy a udělí mu maximální rychlost 192 km/h.

INTERIER A KUFR
Již první pohled do interiéru cestující ujistí, že nedostatkem prostoru trpět nebudou. Nejen řidič a spolujezdec, ale i cestujících na zadních sedadlech mají prostoru dostatek a to i v oblasti kolen. Pochvalu si zaslouží řešení spoje palubní desky a čelního skla, které díky klopenému plastu umožňuje pohodlné očištění čelního okna zevnitř vozu.

VNĚJŠÍ VZHLED
Přesto, že se na první pohled zdá karosérie vozu téměř shodná s golfy čtvrté generace, k určitým změnám došlo. "Pětka" sazí stejně jako další vozy této značky na konzervativní design a tak jsou změny spíše praktické.

Volkswagen Golf páté generace se začal prodávat 20. února 2004.

Golf páté generace je velmi podobný svému předchůdci

Prolisy na kapotě dodávají golfu trochu zamračený až dynamický vzhled.

Otevírání pátých dveří je řešeno po vzoru Seatu, tedy výklopným znakem automobilky.

Stejně jako další modely značky i golf páté generace sazí na konzervativní design.

Díky nízko umístěné registrační značce - na nárazníku, vznikla čistá plocha pátých dveří.

Boční směrová světla jsou nově zabudovaná do zpětných zrcátek vozu

Mohutná zadní část je opticky odlehčena dvoubarevným provedením nárazníku.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 350 litrů.

Sklopením asymetricky dělených zadních opěradel lze zvětšit objem zavazadelníku až na 1305 litrů.

Palubní deska je přehledná, nikoliv však strohá.

Přístrojová kaplička je v noci modře podsvícená

I na zadních sedadlech najdou pasažéři dostatek pohodlí.

Kvalita zpracování je tradičně na vysoké úrovni.

Čtyřramenný volant dobře padne do rukou, má optimální velikost i průměr věnce, ale jeho vzhled značně pokulhává za zbytkem interiéru.

Ergonomie řidičova pracoviště je velmi dobrá.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k).

Moderní zážehový agregát je vybaven přímým vstřikováním paliva s oktanovým číslem 98.

Přední světlomety jsou vybaveny čirou optikou.

Zadní sdružená světla jsou větší než u předchozí generace golfu.

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Opel Insignia
Nová insignia v testu: velký opel nabídne náramné svezení

Evropská komise před pár dny schválila převzetí Opelu koncernem PSA. A Francouzi si mnou ruce, v insignii dostali skvělé auto, které je rovnocenným konkurentem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.