Golf: vyšší cena, výborné jízdní vlastnosti

  • 64
hodnocení iDNES 4,4/5 Od 20. února se v ČR prodává nový Volkswagen Golf. Pátá generace oproti předchozí opět povyrostla, interiér poskytuje mnohem více prostoru a nabízí tak dostatek pohodlí i cestujícím na zadních sedadlech. Největším trumfem novinky z Wolfsburgu je však podvozek. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * MOTOR A SPOTŘEBA JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Golf páté generace oproti svému předchůdci narostl do délky o 55 mm, na šířku o 25 mm a na výšku o 41 mm. To se projevilo především v interiéru, který je až překvapivě prostorný.

Redakčním testem prošel pětidveřový model, vybavený moderním agregátem o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva FSI a manuální šestistupňovou převodovkou.

Může se hodit

Prodej nových i ojetých vozů Volkswagen Golf www.automodul.cz

* 42 000 automatická

CENA
O bezpečnost a pohodlí cestujících se stará bohatá výbava automobilu. Testovaný Golf ve výbavě Trendline nabízí například ABS, ASR, čelní, boční a hlavové airbagy, elektrické ovládání oken, elektrické ovládání vyhřívaných zpětných zrcátek, posilovač řízení, kotoučové brzdy na všech kolech a další.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Největší devizou nového Volkswagenu Golf je bezesporu podvozek, který výborně drží zvolenou stopu i při ostrém průjezdu zatáčkou. Zároveň zaručuje posádce dostatek pohodlí i na rozbitých cestách. Vůz se chová na jakémkoliv povrchu jistě a je dobře čitelný. Ocenit musíme i výborné brzdy, které se nám ani při ostré jízdě nepodařilo unavit (nedošlo k poklesu brzdného účinku vlivem přehřátí).

MOTOR A SPOTŘEBA


Nový Golf přijíždí na český trh

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k). Agregát s přímým vstřikováním paliva dosahuje nejvyššího točivého momentu 155 Nm při 4000 otáčkách za minutu. Motor je spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou. Z klidu rozjede vůz na 100 km/h za 10,8 sekundy a udělí mu maximální rychlost 192 km/h.

INTERIER A KUFR
Již první pohled do interiéru cestující ujistí, že nedostatkem prostoru trpět nebudou. Nejen řidič a spolujezdec, ale i cestujících na zadních sedadlech mají prostoru dostatek a to i v oblasti kolen. Pochvalu si zaslouží řešení spoje palubní desky a čelního skla, které díky klopenému plastu umožňuje pohodlné očištění čelního okna zevnitř vozu.

VNĚJŠÍ VZHLED
Přesto, že se na první pohled zdá karosérie vozu téměř shodná s golfy čtvrté generace, k určitým změnám došlo. "Pětka" sazí stejně jako další vozy této značky na konzervativní design a tak jsou změny spíše praktické.

Volkswagen Golf páté generace se začal prodávat 20. února 2004.

Golf páté generace je velmi podobný svému předchůdci

Prolisy na kapotě dodávají golfu trochu zamračený až dynamický vzhled.

Otevírání pátých dveří je řešeno po vzoru Seatu, tedy výklopným znakem automobilky.

Stejně jako další modely značky i golf páté generace sazí na konzervativní design.

Díky nízko umístěné registrační značce - na nárazníku, vznikla čistá plocha pátých dveří.

Boční směrová světla jsou nově zabudovaná do zpětných zrcátek vozu

Mohutná zadní část je opticky odlehčena dvoubarevným provedením nárazníku.

Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 350 litrů.

Sklopením asymetricky dělených zadních opěradel lze zvětšit objem zavazadelníku až na 1305 litrů.

Palubní deska je přehledná, nikoliv však strohá.

Přístrojová kaplička je v noci modře podsvícená

I na zadních sedadlech najdou pasažéři dostatek pohodlí.

Kvalita zpracování je tradičně na vysoké úrovni.

Čtyřramenný volant dobře padne do rukou, má optimální velikost i průměr věnce, ale jeho vzhled značně pokulhává za zbytkem interiéru.

Ergonomie řidičova pracoviště je velmi dobrá.

Pohonnou jednotkou testovaného vozu je čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kW (115 k).

Moderní zážehový agregát je vybaven přímým vstřikováním paliva s oktanovým číslem 98.

Přední světlomety jsou vybaveny čirou optikou.

Zadní sdružená světla jsou větší než u předchozí generace golfu.