Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google ví, jak při nehodě zachránit chodce. Přilepí je na kapotu

aktualizováno 
Bezpilotní automobily od Googlu mají v budoucnu zachránit tisíce lidských životů, ale firma sama přiznává, že nehody ze silnic jen tak nezmizí. Nejvíce jsou ohrožení chodci a cyklisté a i ty chce Google zachraňovat. Řešením má být speciální povrch na přední kapotě, na který se účastníci nehody přilepí.

Google chce zachránit životy chodců a cyklistů s pomocí lepivé kapoty. | foto: Google patent

Někomu to možná přijde směšné, někdo za tím vidí osvícený nápad z budoucnosti. Zachráncem lidských životů se má stát speciální dvousložkový povrch na přední části automobilu. Vrchní viditelná část bude tvořit jakousi skořápku a na první pohled se pravděpodobně nebude lišit od zbytku vozidla.

V momentě nehody tato skořápka praskne a odkryje tak druhou lepivou vrstvu, která přichytí lidské tělo na kapotu. Podle Googlu je totiž důležité zabránit při nehodě s chodcem nebo cyklistou takzvanému „sekundárnímu úderu“, kdy člověk po střetu s vozidlem narazí do vozovky nebo v horším případě do dalšího vozidla.

Plně automatizované automobily od společnosti Google budou bez volantu, plynu nebo brzd. Malý elektrický vůz je zatím určený pro dva cestující.

Autonomní automobily od firmy Google se začínají objevovat na silnicích. Budou také vybavené speciální lepící kapotou?

Speciální povrch by měl pokrývat celou přední část vozidla, tedy kapotu, přední nárazník a oba blatníky. Na patentu se začalo pracovat v roce 2014 a minulý týden došlo k jeho oficiálnímu zaregistrování. Celou dokumentaci si můžete prohlédnout zde.

Otázkou zůstává, jak chce Google například řešit situaci, kdy automobil po střetu s chodcem narazí ještě do dalšího objektu, na kterém bude nešťastný a zraněný člověk přilepený jako moucha.

Autor:




Nejčtenější

Sudá, nebo lichá? Policista kontroluje doklady v den, kdy v Paříži směla jezdit...
V Paříži přísně vyžadují emisní známky. Kdo ji nemá, pořádně zaplatí

Veškeré automobily a motocykly jezdící po Paříži musí mít od pondělí 16. ledna viditelně vylepenou jednu z nových známek, které je rozlišují podle toho, jak...  celý článek

Valeo XtraVue
VIDEO: Volný prostor předjíždění si ověříte z kamery toho vpředu

Až budou auta připojená k internetu, propojená mezi sebou a se vším kolem (platforma V2X), bude možné předejít mnoha patáliím na silnici. Valeo představilo...  celý článek

Legendární Crocker jde na jaře do dražby, továrna v Kalifornii jich vyrobila...
Modrý Mauricius mezi motorkami jde do dražby. Cena je 15 milionů korun

Americký veterán Crocker V-twin je ve světě motocyklů podobnou legendou, jako je mezi sběrateli známek Modrý Mauricius. V aukci Bonhams se za motocykl se...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Donald Trump při tiskové konferenci v New Yorku (11. ledna 2017)
Trump varuje německé automobilky: Auta z dovozu vám zdaníme 35 procenty

Nastupující americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. „Můžete vyrábět auta pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.