Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google ví, jak při nehodě zachránit chodce. Přilepí je na kapotu

aktualizováno 
Bezpilotní automobily od Googlu mají v budoucnu zachránit tisíce lidských životů, ale firma sama přiznává, že nehody ze silnic jen tak nezmizí. Nejvíce jsou ohrožení chodci a cyklisté a i ty chce Google zachraňovat. Řešením má být speciální povrch na přední kapotě, na který se účastníci nehody přilepí.

Google chce zachránit životy chodců a cyklistů s pomocí lepivé kapoty. | foto: Google patent

Někomu to možná přijde směšné, někdo za tím vidí osvícený nápad z budoucnosti. Zachráncem lidských životů se má stát speciální dvousložkový povrch na přední části automobilu. Vrchní viditelná část bude tvořit jakousi skořápku a na první pohled se pravděpodobně nebude lišit od zbytku vozidla.

V momentě nehody tato skořápka praskne a odkryje tak druhou lepivou vrstvu, která přichytí lidské tělo na kapotu. Podle Googlu je totiž důležité zabránit při nehodě s chodcem nebo cyklistou takzvanému „sekundárnímu úderu“, kdy člověk po střetu s vozidlem narazí do vozovky nebo v horším případě do dalšího vozidla.

Plně automatizované automobily od společnosti Google budou bez volantu, plynu nebo brzd. Malý elektrický vůz je zatím určený pro dva cestující.

Autonomní automobily od firmy Google se začínají objevovat na silnicích. Budou také vybavené speciální lepící kapotou?

Speciální povrch by měl pokrývat celou přední část vozidla, tedy kapotu, přední nárazník a oba blatníky. Na patentu se začalo pracovat v roce 2014 a minulý týden došlo k jeho oficiálnímu zaregistrování. Celou dokumentaci si můžete prohlédnout zde.

Otázkou zůstává, jak chce Google například řešit situaci, kdy automobil po střetu s chodcem narazí ještě do dalšího objektu, na kterém bude nešťastný a zraněný člověk přilepený jako moucha.

Autor:




Nejčtenější

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Peugeot 308 1,6i...
Peugeot 308 1,6i...

r.v. 2012, naj. 78 735 km, benzín
204 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.