Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google ví, jak při nehodě zachránit chodce. Přilepí je na kapotu

aktualizováno 
Bezpilotní automobily od Googlu mají v budoucnu zachránit tisíce lidských životů, ale firma sama přiznává, že nehody ze silnic jen tak nezmizí. Nejvíce jsou ohrožení chodci a cyklisté a i ty chce Google zachraňovat. Řešením má být speciální povrch na přední kapotě, na který se účastníci nehody přilepí.

Google chce zachránit životy chodců a cyklistů s pomocí lepivé kapoty. | foto: Google patent

Někomu to možná přijde směšné, někdo za tím vidí osvícený nápad z budoucnosti. Zachráncem lidských životů se má stát speciální dvousložkový povrch na přední části automobilu. Vrchní viditelná část bude tvořit jakousi skořápku a na první pohled se pravděpodobně nebude lišit od zbytku vozidla.

V momentě nehody tato skořápka praskne a odkryje tak druhou lepivou vrstvu, která přichytí lidské tělo na kapotu. Podle Googlu je totiž důležité zabránit při nehodě s chodcem nebo cyklistou takzvanému „sekundárnímu úderu“, kdy člověk po střetu s vozidlem narazí do vozovky nebo v horším případě do dalšího vozidla.

Plně automatizované automobily od společnosti Google budou bez volantu, plynu...

Autonomní automobily od firmy Google se začínají objevovat na silnicích. Budou také vybavené speciální lepící kapotou?

Speciální povrch by měl pokrývat celou přední část vozidla, tedy kapotu, přední nárazník a oba blatníky. Na patentu se začalo pracovat v roce 2014 a minulý týden došlo k jeho oficiálnímu zaregistrování. Celou dokumentaci si můžete prohlédnout zde.

Otázkou zůstává, jak chce Google například řešit situaci, kdy automobil po střetu s chodcem narazí ještě do dalšího objektu, na kterém bude nešťastný a zraněný člověk přilepený jako moucha.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

Elektrická dodávka StreetScooter od Deutsche Post
Zkusili jsme německou poštovní dodávku. Elektromobil, který dává smysl

Boxberg (Od zpravodaje iDNES.cz) Taková auta se dnes vlastně ani nevyrábějí. Jednoduchá, účelná, postavená přesně k tomu, pro co mají být určena. Vlastně není divu, že se německá pošta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.