Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google představil vlastní automobily. Bez řidiče, volantu a brzd

  12:02aktualizováno  12:02
Tento týden se internetový gigant Google poprvé pochlubil vlastním plně automatizovaným automobilem. Zatím jde o prototypy a firma jich chce ve spolupráci s partnery vyrobit v dohledné době 100 až 200 kusů.

Malý elektrický vůz pro dva cestující vypadá jako kříženec mezi minivozem Smart od Daimleru a "broukem" od Volkswagenu, popřípadě Fiatem 500. Je vybaven pouze tlačítky pro rozjezd a zastavení a řízení obstarávají senzory a počítač.

Google dosud své technologie pro jízdu bez řidiče testoval pouze v modelech tradičních automobilek, Od roku 2009 je zkouší ve vozech Toyota Prius a dalších automobilech. V nich ale musel být vždy někdo na místě řidiče, aby mohl v určitých případech zasáhnout.

Společnost doufá, že její vozy budou během několika let dostupné v řadě amerických měst. Podle Brina by mohly fungovat v rámci firemní internetové taxislužby a později by se z nich mohl stát propojený dopravní systém.

Vozy Googlu mohou zatím jezdit rychlostí maximálně 40 kilometrů v hodině. Podle Brina však není žádný důvod, aby se nemohly pohybovat mnohem rychleji, jakmile se prověří, že jsou bezpečné.

"Doufáme, že během několika let překonáme svá vlastní měřítka bezpečnosti, která požadují, aby to bylo bezpečnější než člověk za volantem," řekl Brin pode agentury Reuters. Vyjádřil naději, že testování automobilů bez řidiče bude brzy povoleno na veřejných komunikacích v celých USA a v budoucnu v zahraničí. Zatím tyto zkoušky povoluje jen několik amerických států.

Autor:




Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Další z rubriky

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Porsche Panamera Sport Turismo
Sport Turismo je první kombi porsche historie, cena je 2,6 milionu

Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) Porsche rozšiřuje nabídku novým směrem. Německá automobilka šokovala svět již mnohokrát, kombi ale ještě nikdy svým zákazníkům nenabídla.  celý článek

Ferrari Testarossa
Ferrari Testarossa

r.v. 1992, naj. 46 715 km, benzín
3 512 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.