Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Google představil vlastní automobily. Bez řidiče, volantu a brzd

  12:02aktualizováno  12:02
Tento týden se internetový gigant Google poprvé pochlubil vlastním plně automatizovaným automobilem. Zatím jde o prototypy a firma jich chce ve spolupráci s partnery vyrobit v dohledné době 100 až 200 kusů.

Malý elektrický vůz pro dva cestující vypadá jako kříženec mezi minivozem Smart od Daimleru a "broukem" od Volkswagenu, popřípadě Fiatem 500. Je vybaven pouze tlačítky pro rozjezd a zastavení a řízení obstarávají senzory a počítač.

Google dosud své technologie pro jízdu bez řidiče testoval pouze v modelech tradičních automobilek, Od roku 2009 je zkouší ve vozech Toyota Prius a dalších automobilech. V nich ale musel být vždy někdo na místě řidiče, aby mohl v určitých případech zasáhnout.

Společnost doufá, že její vozy budou během několika let dostupné v řadě amerických měst. Podle Brina by mohly fungovat v rámci firemní internetové taxislužby a později by se z nich mohl stát propojený dopravní systém.

Vozy Googlu mohou zatím jezdit rychlostí maximálně 40 kilometrů v hodině. Podle Brina však není žádný důvod, aby se nemohly pohybovat mnohem rychleji, jakmile se prověří, že jsou bezpečné.

"Doufáme, že během několika let překonáme svá vlastní měřítka bezpečnosti, která požadují, aby to bylo bezpečnější než člověk za volantem," řekl Brin pode agentury Reuters. Vyjádřil naději, že testování automobilů bez řidiče bude brzy povoleno na veřejných komunikacích v celých USA a v budoucnu v zahraničí. Zatím tyto zkoušky povoluje jen několik amerických států.

Autor:




Nejčtenější

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Do konce války v roce 1945 bylo vyrobeno pouhých 630 vozidel známých pod...
Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Německá automobilová skupina Volkswagen, jejíž součástí je od roku 1991 i česká Škoda Auto, je dlouhodobě největší evropskou automobilkou. Jejímu založení před...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají děla roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.