Naposledy ve čtvrtek se několik dálničních "stodvacítek" objevilo zhruba na půli cesty mezi Berlínem a Hamburkem.
Silniční správa značky během několika hodin odstranila a podala trestní oznámení na neznámého pachatele. Podobně se v minulých dnech omezení protiprávně objevila také ve středním Německu na dálnici A7.
Vzhledem ke změnám klimatu je odmítání regulace rychlosti cynické a anachronistické, kritizuje Greenpeace situaci v Německu. V zemi je hustá síť 12 tisíc kilometrů dálnic.
Obecně není rychlost omezená, je pouze doporučená na 130 kilometrů v hodině. Zhruba na třetině úseků je však z různých dopravních a bezpečnostních důvodů rychlost omezena klasickým dopravním značením, a proto automobilisté těžko postřehnou, že některé značky protiprávně postaví ekologové.
Ačkoli se Německo v Evropě prezentuje jako průkopník ochrany životního prostředí, letité debaty o regulaci rychlosti na dálnicích, a tím o snížení spotřeby pohonných hmot a emisí oxidu uhličitého (CO2), dosud k ničemu nevedly. Omezení odmítá jak vláda, tak i automobilový průmysl a autokluby.
Na obranu závodivých řidičů se začátkem letošního roku postavil i německý list Financial Times Deutschland. Napsal, že neomezená dálniční rychlost je pro Němce to samé jako bageta pro Francouze. "Nikdo ve Francii by si neodvolil je o kulturní charakteristiky země připravit." - ČTĚTE VÍCE
"Je to pěkná nepřístojnost," reaguje na akce ekologů mluvčí ministerstva dopravy Alexandra Dittmannová. Podle ní zcela míjejí svůj cíl. Greenpeace ale signalizuje, že bude ve stavění značek pokračovat.