Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GS Zagato: když je maserati moc obyčejné...

  16:00aktualizováno  16:00
Krásné doby poloviny 20. století, boháči si u karosářů objednávali na míru stavěná auta, Zagato, Pininfarina, nebo u nás Sodomka sedli ke stolu a vymysleli jedinečnou sochu na kolech. Právě tak vzniklo Maserati GS Zagato.

Maserati GS Zagato | foto: Zagato

Když není obyčejné maserati dost jedinečné, odveze se k vyhlášenému karosáři na "převlečení". Tak to alespoň chodí mezi automobilovou smetánkou, ve které se čtyři kola poháněná motorem s cenovkou pod milion nepovažují za auto.

Právě takové skvosty se každoročně sjíždějí na italskou přehlídku krásy, jedinečnosti a bohatství jménem Concorso d´Eleganza Villa d´Este.

Italoví Paolovi Boffimu, který zbohatl na výrobě a prodeji luxusního nábytku a doplňků, se znelíbily tvary Maserati GrandSport Spyder. Odvezl ho k designérům Zagata a nechal ho přestavět ve stylu jednoho z nejkrásnějších italských sedanů všech dob Maserati A6 G Zagato z roku 1954. Dnes jde o velmi žádaný sběratelský kousek.

Zagatovo GS má oproti obyčejnému maseratímu spyderu zkrácený rozvor o 18 centimetrů. Hliníkovou karoserii ladných tvarů tak zdobí kromě klasického neptunova trojzubce Maserati také rozevláté Z - znak milánské karosárny.

Dvoumístné kupé se díky zmenšeným rozměrům prý chlubí lepší ovladatelností, lépe se chová v zatáčkách a je mnohem tužší než sériový exemplář.  U Zagata o autu říkají, že to je "hatch back".

4,2 litrové srdce zůstalo netknuto, 400 koní osmiválce stále pohání zadní kola. Obyčejný spyder se rozjede na stovku za 4,95 sekund a maximálka je 285 km/h. Parametry Zagatova unikátu nejsou známy.

Maserati GS Zagato

Autor:


Témata: krása, Maserati, Socha


Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.