Maserati GS Zagato | foto: Zagato

GS Zagato: když je maserati moc obyčejné...

  • 7
Krásné doby poloviny 20. století, boháči si u karosářů objednávali na míru stavěná auta, Zagato, Pininfarina, nebo u nás Sodomka sedli ke stolu a vymysleli jedinečnou sochu na kolech. Právě tak vzniklo Maserati GS Zagato.

Když není obyčejné maserati dost jedinečné, odveze se k vyhlášenému karosáři na "převlečení". Tak to alespoň chodí mezi automobilovou smetánkou, ve které se čtyři kola poháněná motorem s cenovkou pod milion nepovažují za auto.

Právě takové skvosty se každoročně sjíždějí na italskou přehlídku krásy, jedinečnosti a bohatství jménem Concorso d´Eleganza Villa d´Este.

Italoví Paolovi Boffimu, který zbohatl na výrobě a prodeji luxusního nábytku a doplňků, se znelíbily tvary Maserati GrandSport Spyder. Odvezl ho k designérům Zagata a nechal ho přestavět ve stylu jednoho z nejkrásnějších italských sedanů všech dob Maserati A6 G Zagato z roku 1954. Dnes jde o velmi žádaný sběratelský kousek.

Zagatovo GS má oproti obyčejnému maseratímu spyderu zkrácený rozvor o 18 centimetrů. Hliníkovou karoserii ladných tvarů tak zdobí kromě klasického neptunova trojzubce Maserati také rozevláté Z - znak milánské karosárny.

Dvoumístné kupé se díky zmenšeným rozměrům prý chlubí lepší ovladatelností, lépe se chová v zatáčkách a je mnohem tužší než sériový exemplář.  U Zagata o autu říkají, že to je "hatch back".

4,2 litrové srdce zůstalo netknuto, 400 koní osmiválce stále pohání zadní kola. Obyčejný spyder se rozjede na stovku za 4,95 sekund a maximálka je 285 km/h. Parametry Zagatova unikátu nejsou známy.

Maserati GS Zagato


Témata: krása, Maserati, Socha