Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GST: mohykán povstane za dva roky v USA

  8:03aktualizováno  8:03
Mercedes-Benz GST půjde do výroby. Neobvykle velký vůz, který si první výstavní premiéru odbyl jako odvážný ale vcelku reálný koncept na letošní detroitské autoshow, již má přidělen i svůj domovský závod. Stane se jím Tuscaloosa v americkém státě Alabama.

První vozy dle plánu automobilky opustí továrnu koncem roku 2004 a přibližně ve stejný čas se objeví i na zámořském trhu. Ten by měl být jednoznačně největším odbytištěm, zájem Evropanů bude pravědopodobně nižší.

Nejdříve čeká koncern DaimlerChrysler nutné rozšíření výrobního závodu, což si vyžádá okolo 600 miliónů USD. Investice se ale jistě vrátí, neskrývají optimismus šéfové německo-amerického koncernu. A mají ukázkový příklad. Od roku 1997 v USA vyráběný Mercedes třídy M si za oceánem našel silnou skupinu zákazníků, jeho mimoevropská produkce byla tedy správným rozhodnutím. Stejný záměr má vedení DaimlerChreysleru i s modelem GST.

A co nový GST automobilovému světu přinese? "Vytvoříme zcela nový segment vozů," sebevědomě tvrdí Jurgen Hubbert z vedení firmy. 5,15 metru dlouhý šestimístný "koráb" spojí výhody limuzín, vanů i SUV. Lze tedy předpokládat, že jeho použití bude opravdu víceúčelové. Od zařazení do manažerských autoparků největších firem až po víkendové cesty za město. "Géestéčko" by se díky pohonu všech kol nemělo ztratit ani v lehčím terénu.

Co jsme o novince napsali v souvislosti s detroitským autosalonem si můžete přečíst v samostatném článku.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.