Květen u rakouského jezera Wörthersee patří tradičně upraveným volkswagenům, letos se pod Alpy sjely už po čtyřiatřicáté. Poslední sezony vozí na hojně navštěvovanou akci automobilka speciální koncepty a novinky. Na letošek přichystal Volkswagen hne několik premiér, hvězdou první velikosti byl koncept GTE Sport.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Koncept vyrobený z kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny má v útrobách tři motory, které tvoří hybridní pohon s možností externího nabíjení a celkovým výkonem 295 kW/400 k.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Obrovský zájem budí T1 Race Taxi, legendární Volkswagen Transporter křížený s Porsche 911.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Autorem je Fred Bernhard, který dokázal během šesti let zabudovat do původně prorezavělého busu z roku 1962 vzduchem chlazený hliníkový šestiválec včetně řízení a brzdové soustavy z Porsche 911 Turbo (generace 993).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Majitel s netradiční tryskododávkou řádí na okruzích. Tomu odpovídá také vybavení interiéru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nechybí skořepinová závodnická sedadla a bezpečnostní rám.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V přístrojové kapličce je pět budíků, jako v každé devětsetjedenáctce. Nejdůležitější je samozřejmě otáčkoměr, proto je uprostřed a největší.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maximální točivý moment 757 N.m přenáší šestistupňová mechanická převodovka z modelu 996 GT3 na třídílná závodní kola BBS s pneumatikami rozměru 285/30/18.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Plech nahradil ve velké míře karbon, to srazilo hmotnost pod 1500 kilogramů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vzadu uložený motor má výkon 390 kW (530 k).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Oproti původnímu transporteru je speciál rozšířený a části skeletu pocházejí z novějšího provedení (T3). Auto je také rozšířené.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karbonový speciál GTE sport se chlubí futuristickým interiérem. Klasický volant tu nenajdete, v novém podání se podobá těm z formulí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Maximální rychlost extrémního konceptu má být 280 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Netradiční otevírání dveří a mohutná agresivní příď jsou na hony vzdálené obyčejnému golfu, ke kterému se nejnovější koncept hlásí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kokpit připomíná vesmírnou loď.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Stačí zmáčknout tlačítko, a jede se jen na elektřinu. Na baterky má GTE Sport ujet až 50 kilometrů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
GTE Sport má pod kapotou čtyřválec 1,6 TSI orvozenyý z Pola R WRC
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Čtyři sta koní výkonu rozjede GTE Sport na stovku za 4,3 sekundy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
GTE Sport má kromě spalovacího motoru u každé z náprav jeden elektromotor.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vepředu je elekromotor integrovaný do dvouspojkové automatické šestistupňové převodovky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
celkový točivý moment hybridní soustavy je 670 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V normovaném měřícím cyklu dosáhl Volkswagen GTE Sport spotřeby dva litry benzinu na sto kilometrů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Letos čekají organizátoři v korutanském Wörthersee na 200 tisíc návštěvníků.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kromě prezentací automobilových značek je těžištěm programu na břehu ledovcového jezera tuningový sraz majitelů upravených vozů koncernu VW.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Elektromotory živí Li-ion baterie.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Přední kola pohání spalovací motor, kterému vypomáhá elektromotor. Pohon zadních kol obstarává jen elektřina.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Samozřejmostí jsou diodová světla.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto má hodně agresivní design: Jednoduché siluetě dávají říz ostře řezané linky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mohutná příď dostala malé LED světlomety.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tvůrci o GTE Sport říkají, že je na půl cesty od golfu k závodnímu speciálu. Hlavně je to výstavní kousek, který zaujme publikum.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volkswagen GTE Sport má na délku 4,127 metru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Golf GTI Clubsport se stane začátkem roku 2016 dosud nejvýkonnějším sériově vyráběným GTI.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor mu vyladili na 195 kW/265 k výkonu, který může být díky funkci „overboost“ krátkodobě zvýšen o dalších 10 procent.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výroční model oslaví příští rok 40 let Golfu GTI.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Poznáte ho podle speciálních doplňků.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
A hlavně podle unikátních devatenáctipalcových ráfků.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
U Wörthersee má také evropskou premiéru VW Scirocco GTS.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
GTS s motorem z Golfu GTI s výkonem 220 koní zrychlí na stovku za 6,5 sekundy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Verze GTS je sériově vybavena mimo jiné novými 18“ koly z lehké slitiny a speciálními nárazníky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz