Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

H3: Nejmladší z rodu hummerů

  11:58aktualizováno  11:58
Terénní legenda se snaží stále více tlačit do zorného pole běžných řidičů. Důkazem je i nejmladší z rodu hummerů nesoucí označení H3. Automobil s názvem Hummer už není jen téměř nezničitelným obrem, který si dokáže proklestit cestu i tam, kde naprostá většina soupeřů odpadává.

Co je zač?

Nejmenší Hummer H3 se poprvé představil na California International Auto Show koncem října 2004.

Babyhummer dostal za úkol konkurovat luxusním SUV typu Jeep Grand Cherokee nebo BMW X5.

Nejmenší Hummer má rozměry 4742 x 1897 x 1893 mm (délka x šířka x výška). Další parametry, které H3 využije v terénu jsou: světlá výška 231 mm, přední nájezdový úhel 40 stupňů a zadní nájezdový úhel 37 stupňů.

Pro auto by neměl být překážkou 60 centimetrový brod (při rychlosti 8 km/h), při rychlosti 32 km/h potom zvládne brod o hloubce 40 cm. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60:40. Nákladový prostor má v základním provedení délku 810 mm a objem 835,3 litru.

Při sklopení zadních sedadel se objem zvýší na 1577 litrů a naložit je možné až 160 centimetrů dlouhé předměty.

Hummer H3 pohání zážehový pětiválec o zdvihovém objemu 3460 ccm s maximálním výkonem 164 kW a vrcholem kroutícího momentu na 300 Nm.

Výkon motoru je za normálních podmínek přenášen na zadní nápravu s pomocí pětistupňové manuální převodovky. Za příplatek je k mání čtyřstupňový automat. Pohon všech kol je vybaven redukcí a uzávěrkou zadního diferenciálu.

Po nejrozměrnějším původním modelu přišel na svět trochu menší Hummer H2.

Nyní se představil další člen legendární rodiny se zkratkou H3.

Novinka z amerického kontinentu míří do skupiny vozů označovaných zkratkou SUV.

Tu lze přeložit jako sportovně užitkový vůz. Jejím cílem je zaujmout ty zákazníky, kteří většinou jezdí po běžných silnicích, ale občas zamíří i mimo zpevněné cesty.

Naše zkušenost potvrdila, že právě v terénu si Hummer H3 vede naprosto skvěle.

Žádný sprinter
Vysoké podběhy kol a široké blatníky už dopředu říkají, kde je silná parketa Hummeru H3. Ale začněme na silnici.

Za volantem 472 centimetrů dlouhého a 190 centimetrů širokého hummeru jsme absolvovali 200 kilometrů na silnicích v okolí i v samotném centru Paříže, kde H3 neustále vzbuzoval obdivné pohledy většiny posádek okolních automobilů.

Při jízdě v běžném provozu se však objevila jedna výrazná slabina.

Může se hodit

Nové i ojeté terénní automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Tou je velmi slabá dynamika benzinového pětiválce o objemu 3,5 litru, který nabízí výkon 164 kW (220 koní).

Ten ve spojení se čtyřstupňovou automatickou převodovkou rozjet Hummer H3 skutečně příliš nedokáže.

Rychlý předjížděcí manévr se tak stává téměř nemožný. Jako ideální se ukázala cestovní rychlost okolo 90 km/hod. Snaha popohnat více než 2,5 tuny těžkého „drobečka“ se tedy nesetkala s úspěchem.

Terén zůstal doménou
Slabý výkon na silnici však Hummer H3 několikanásobně vrací v terénu hladkým průjezdem velmi náročnou testovací tratí, na které nechyběl brod, prudké výjezdy i klesání, obrovské kameny a hluboké díry.

Hummer H3 dokázal, že není jen líbivým vozem pro ty, kteří se budou chtít pyšnit, že mají v garáži americkou legendu. Dalším plusem „hátrojky“ je prostorný interiér.

Majitelé většího modelu H2 možná ohrnou nos, ale ve srovnání s konkurencí si nejmenší hummer vůbec nestojí špatně. Více místa nad hlavou by snad ocenili pasažéři na zadních sedadlech.

Cena Hummeru H3 s pětistupňovou manuální převodovkou začíná na částce 1 190 000 Kč bez DPH. Zájemci o námi vyzkoušenou automatickou převodovku si musí připlatit 200 000 korun.

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Hummer H3

Autoři: ,




Nejčtenější

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Rodinný kombík za dobré peníze. Hyundai i30 Combi jde po kufru Octavii

Nový kombík z Nošovic se prodává pár dnů. Velikostí kufru prodloužený Hyundai i30 téměř dohání Škodu Octavia.  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.