Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Zkusili jsme elektroharley. Umí jet osmdesát na místě a ječí

aktualizováno 
Bublání dvouválce klasického harleye nemůže být ten zvuk vzdálenější, spíš tahá za uši. Ani postavou ta motorka nepřipomíná legendy z Milwaukee. Prototyp elektrického harleye pojmenovaný jako Projekt LiveWire je v Česku. Jezdí, ale jen na místě.

LiveWire, který se do roku 2020 dočká produkce, měl dorazit už ve čtvrtek 3. září do Prahy, ale nakonec se jeden z pár desítek existujících kousků o den zpozdil. A podle informací iDNES.cz na pražskou slavnost Prague Harley Days na holešovickém výstavišti dorazil místo exempláře z Oxfordu jiný kus z Belgie.

Elektrický Harley-Davidson LiveWire

Nechtějí na něm nechat nikoho svézt, aby se nepoškodil, ale každého na něj nechají sednout a na speciální stolici ho protúrovat. Stačí přijít do Holešovic. Ale na více než osmdesát kilometrů v hodině návštěvníky na válcích na místě rozjet nenechají.

„Po nasednutí na elektrický speciál přikurtovaný na válcích mě zarazilo poměrné úzké a tuhé sedlo a menší rozměry, řídítka jsou úzká a docela blízko k jezdci,“ všímá si motocyklový novinář Filip Tichý. „Projekt LiveWire vypadá jako ostrá motorka, takže každý hned intuitivně sahá po spojkové páčce... a ona nikde. Levé noze zase chybí řadicí páčka,“ popisuje pro iDNES.cz.

Fotogalerie

„Na ukotvené motorce na válcích samozřejmě nic o dynamice nepoznáte, ale ten zvuk prozrazuje skrytou sílu. A na elektromotorku je Livewire docela sympaticky hlučný a ten ječivý zvuk závodní tramvaje docelá láká ke svezení,“ dodává Tichý.

Ten pro někoho možná až nepříjemný hlas vydává záběr ozubených kol, je to zvuk jako při vzletu tryskového letadla. „Unikátní zvuk byl navržen tak, aby se jasně odlišoval od jiných spalovacích a elektrických motorů na trhu,“ popisují zástupci Harley-Davidson.

Odlehčený hliníkový rám se hodně odlišuje od dosavadních tradic značky, na druhou stranu celková silueta a tvar napodobeniny nádrže prozrazují určitou podobnost s naháčům z Milwaukee.

Motorka s postavou supersportu „elektrifikaci“ také trochu maskuje. Spodní část těla připomínající tvarováním turbínu je obal elektromotoru. Nad ním jsou Li-ion baterie, které vyplňují téměř celý zbytek rámu. Baterie se musí nabíjet zhruba po 85 kilometrech jízdy 115kilometrovou rychlostí (70 mil/h). Nabíjení trvá 3,5 hodiny.

Nahatý power-cruiser má motor o výkonu 75 koní a točivém momentu 70 Nm, o přenos síly na zadní kolo se stará ozubený řemen. LiveWire nemá převodovku, motor je se zadním kolem propojen přímo. Stroj o hmotnosti 210 kilogramů se rozjede z nuly na stovku za čtyři sekundy.

„Na barevném displeji je nastavený režim Power a mašina naprosto je tichá. Jak ale pootočím plynovou rukojetí, motor zaječí zadní kolo posazené na válcích se bleskurychle roztočí k maximálce, která je pro jízdu na místě elektronicky omezená na osmdesátku,“ líčí Filip Tichý. Pro běžnou jízdu v provozu je pak elektronický omezovač nastavený na 148 km/h.





Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.