Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harley, který si Steve McQueen nedolakoval: došla whisky a pak barva

aktualizováno 
Zubem času ohlodaný rudý veterán prošel sbírkou Steva McQueena, proslulého svou vášní pro vše, co se pohybuje na kolech. Nádherný stroj s úžasnou patinou je z každé strany jiný, z výroby ovšem takto nevyjel.

Bude za více než sto let někdo takhle obdivovat naše současné stroje? Co myslíte? | foto: Profimedia.cz

Harley-Davidson X8E byl vydražen v Las Vegas za 82 800 amerických dolarů. (asi 2,1 milionu korun ). Jen pro představu: původní cena 350 dolarů odpovídá zhruba sedmi tisícům těch současných.

Harley-Davidson X8E Big Twin z roku 1912

Pod hranatou rustikální nádrží burácí typický litrový Big Twin o výkonu osmi koní. Ne, skutečně to není chyba. Právě naopak. Předchozí osmistovka nabízela „jen“ 6,5 koně.

Výrobce tvrdí, že díky navýšení objemu získal chod motoru na kultivovanosti a celkově se zklidnil. Označení X8E znamená, že se jedná o vrcholný model třídy.

Fotogalerie

Kožený řemen sekundárního převodu byl nahrazen řetězem a u zadního kola se objevila spojka. Jezdci je tak poskytnuta možnost plynulého rozjezdu bez nutnosti rozšlapání a k zastavení již není nutné dupnout zpět jako u „torpéda“ na kole.

Poprvé je u tohoto motocyklu použito mazání primárního převodu kombinované s odvětráním klikové skříně. O pozadí řidiče také poprvé pečuje plně odpružené sedlo uchycené v horní trubce rámu. Za takový komfort se ovšem oproti standardu připlácelo něco kolem deseti dolarů.

Pokud vám stále tyto technické parametry nepřipadají nijak omračující a ceny mírně řečeno bizarní, pak je třeba poznamenat, že řeč je o nádherné ručně vyráběné mašině z roku 1912 nesoucí na všech svých dílech vzpomínky na doteky obou zakladatelů slavné americké značky.

Stařičký harley je stále v perfektní kondici a ve stavu schopném jízdy. Proto byly původní ráfky citlivě nahrazeny novými a z důvodu účasti ve veteránských soutěžích byl na rozdíl od dobového provedení osazen elektrickým světlometem. Naproti tomu díly motoru i válce s parádně zachovaným žebrováním i ražením výrobních čísel jsou autentické.

Do dob, kdy překrásný stroj sedlal McQueen, také spadá doslova pestrá minulost nátěru. Ti pozornější si jistě všimnou, že pravá strana nádrže, stejně jako zbytek motorky, je rudá, zatímco levá polovina je oprýskaná téměř až na plech, se zašlými stopami šedé.

Harley-Davidson X8E Big Twin z roku 1912

Harley-Davidson X8E Big Twin z roku 1912

Legenda praví, že nápad přelakovat stroj se ve Stevově hlavě zrodil v průběhu hodně náročné noci strávené ve společnosti dlouholetého kamaráda Kennyho Howarda a spousty lahví whisky. S tím, jak jim postupně docházela, snižoval se i pracovní zápal a nakonec došla i barva. Jestli je to dobře nebo špatně, dnes už asi nemá cenu hodnotit. V každém případě to motorku vybavilo do života hodně unikátním příběhem. A protože rudý nástřik sprejem není z nejkvalitnějších, podařilo se pod ním mimoděk zakonzervovat ten původní.

Autoři:




Nejčtenější

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.