Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

aktualizováno 
Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční továrně v Indii. Druhou novinkou je naopak největší a nejdražší z cruiserů v nabídce H-D, model Road King.

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc. | foto: Harley-Davidson

I u motorek výrobci hledají cestu k levnější výrobě a menším zdvihovým objemům částečně určeným i pro rozvojové trhy. Platforma Street 500/750 vyráběná v Indii se na trzích uchytila.

Harley-Davidson 750 Street Rod 2017

Nyní přichází podstatně vylepšený model Street Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí. Zaujme hlavně jezdce menších postav nebo subtilnější slečny, na které jsou ostatní „velké“ harleye moc těžko ovladatelné. Mohl by ale dobře posloužit i pro dojíždění do práce po městě.

Jediný plně kapalinou chlazený motor v nabídce značky, High Output Revolution XTM 750, používá větší airbox, nové čtyřventilové hlavy válců a ostřejší vačky. K tomu vyšší kompresní poměr, maximální otáčky se posunuly z 8 000 na 9 000 za minutu.

H-D Streed Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i...

H-D Streed Rod s posíleným výkonem, vylepšenými jízdními vlastnostmi i agresivnější jízdní pozicí.

Silnější motor si vyžádal ostřejší geometrii řízení a agresivnější jízdní pozici, ale také dva brzdové kotouče vepředu. Nové zadní tlumiče s externí kapalinovou nádobkou mají delší zdvihy a celý motocykl je tak o něco vyšší než klasický Street 750 a připomíná spíš naháč než ryzí cruiser.

Může se hodit

Zábavnější průjezdy zatáček podporuje zvýšení maximálního náklonu z předchozích 28° na současných 37,3° napravo a 40,2° nalevo. Model Street Rod má také nová 17palcová litá kola a nové radiální pneumatiky Michelin Scorcher 21, k tomu dvojitou kotoučovou přední brzdu s dvoupístkovými třmeny a systémem ABS.

Letošní sezona ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část zájemců základním modelu Street, který se nyní dá v akci koupit už za 172 tisíc.

Harley-Davidson Road King Special 2017

Vůbec největší nekapotovaný model mezi „haryky“ přichází v modernějším stylu i technice, základní rysy ale zůstaly stejné. Pro opravdové fajnšmekry, kteří si chtějí co nejvíc vychutnat svérázný zážitek z jízdy na americkém snu, je totiž právě Road King tím nejlepším touringem v nabídce americké značky.

Inovovaný model dostal nový tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Fotogalerie

Legendární silueta Road Kinga je součástí historie s kořeny až do roku 1949, kdy první stroje této řady s označením FL vyrazily na silnice.

Zůstala zachovaná vysoká řídítka, ale hodně odlišná jsou kola. A právě devatenáctipalcové přední kolo s ráfky Turbine vypůjčenými od Break-outu dělají z Road Kinga hodně povedenou designovou záležitost.

Vylepšený motor Milwaukee-EightTM 1750 cm³, který dostaly všechny motocykly Harley-Davidson Touring 2017, nabízí rychlejší reakci na rukojeť plynu, vyšší výkon pro předjíždění, čistší zvuk, plynulejší jízdu a intenzivnější zážitek z jízdy. Kromě navýšeného zdvihového objemu mají tyto motory také větší kompresní poměr a čtyřventilové hlavy válců s 50% nárůstem kapacity sání a výfuku

H-D Road King Special. Inovovaný model dostal tmavý design bez chromů a opticky...

H-D Road King Special. Inovovaný model dostal tmavý design bez chromů a opticky snížený profil bez plexištítu, který má za úkol přilákat i mladší jezdce.

Nový motor doplňuje i nové odpružení. Přepracovaná konstrukce předních vidlic podporuje lepší tlumení a kompletně modifikované zadní odpružení nyní umožňuje hydraulické nastavení předpětí (místo předchozího vzduchového).

Protažené sedlové brašny vzadu kopírují křivku výfuků a navozují dojem sníženého podvozku, aniž by bylo nutné zkracovat zdvihy odpružení. Chrom najdeme pouze na některých klíčových součástech motoru, jinak je celá mašina v temném stylu.

Za největší a nejsilnější cestovní cruiser bez kapotáží si ovšem nechává výrobce také patřičně zaplatit, cena v přepočtu 680 tisíc korun je zárukou, že tahle mašina na našich silnicích bude hodně výjimečnou záležitostí.

Autoři:




Nejčtenější

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Škoda Element
Nejnovější koncept Škody je frajerská plážová bugina. Už jsme v ní jeli

Studenti z učiliště Škody postavili elektrickou buginu. Z malinkého modelu Citigo je v jejich podání zářivý plážový speciál jménem Element. Stavba veselého...  celý článek

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

Další z rubriky

Kamil Holán na Tourist Trophy 2017
Fascinuje mě rychlost, i když na ni člověk není stavěný, říká závodník

Jeden z nejrychlejších českých motocyklových závodníků Kamil Holán se vrátil z nejslavnějšího závodu Tourist Trophy na ostrově Man. Je to náramná podívaná a...  celý článek

BMW HP4RACE je superlehký díky kombinaci titanu a hliníku, i na kolech.
OBRAZEM: Dvoukolová raketa, na kterou je lepší mít zbrojní pas

Kde jsou ty časy, kdy motocyklové značky usilovaly o překonání poměru výkonu 1 koňské síly na 1 kilogram hmotnosti. Moderní superbiky už běžně dosahují přes...  celý článek

Nehoda a zranění mě nakonec paradoxně zrychlilo, říká Gabriela Novotná.
Špičky dun strojem prorážíme, říká jezdkyně, která se chystá na Dakar

Je potřeba fyzická síla, jezdkyně přece krotí pekelně těžkou mašinu. Pak i sebevědomí a nezbytná je také technická dovednost. Klíčem k rally je však podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.