Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Haute couture od Fordu: Focus Vignale

  10:15aktualizováno  10:15
Hlavní hvězdou pařížské expozice Fordu byl nový focus. O pozornost s ním ale statečně bojovala studie Vignale postavená na stejném základě, ovšem s jiným zaměřením. Klasický focus druhé generace má usedlejší kabát a sází na racionalitu, zato Vignale Concept útočí na emoce.
Ford Focus Vignale

Ford Focus Vignale | foto: Ford

V nabídce žádné z automobilek, které chce na světových silnicích uspět, nesmí chybět kabriolet.

Město módy nad Seinou ale hledí i na styl, proto musí být kabrioletí střecha plechová a musí se sama ladně ukládat do kufru.

O autě samotném toho automobilka příliš neprozradila, jediný exaktní údaj který odhalila, je průměr do dáli zářících ráfků kol: 20 palců.

Zástupci automobilky na autosalonu bedlivě sledovali  reakce veřejnosti, uvidíme jestli bude otevřený focus, který se chystá na rok 2006, bude vypadat jako Vignale Concept.

Ford Focus II
Přední partii si kupé, ze kterého se jediným stiskem tlačítka (chtít po řidiči více úkonů si už dnes nikdo nemůže dovolit) stane kabriolet, vypůjčil od focusu druhé generace. Přibylo samozřejmě moře chromu venku i uvnitř. Nezbytnou dávku "snobského" přepychu dodává nejjemnější krémová kůže prvotřídní kvality, ladící s blyštivým světlemodrým lakem. Modrý nádech mají i okna kabrioletu. Hi-tech třešničkou na dortu Vignale jsou xenonová světla.

Dolce vita italiana
Dva-plus-dva místné kupékabrio hraje na "italskou notu". Bleděmodrý lak ladí s vodní hladinou při přímořských vyjížďkách, chrom pak na stylové italské sportovní vozy let dávno minulých. Ne náhodou dostal focus CC (coupé-cabrio) přídomek Vignale.

Z rukou italského designéra Alfreda Vignaleho  (1913 - 1969) vycházely v padesátých a šedesátých letech především elegantní sportovní vozy. Po smrti svého zakladatele společnost Carrozzeria Vignale převzalo De Tomaso patřící do rodiny Ford. Víte, že u Vignaleho "šila" i Tatra? První návrhy modelu 613 byly právě od tohoto italského karosáře.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.