Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lepší než stíhačka. Jaguary budou mít displej z celého čelního skla

aktualizováno 
Je to technologie okoukaná u stíhaček. Takzvaný head-up displej promítá důležité údaje na čelní okno. Dnes jsou u aut stále častější. Jsou barevné, zobrazují šipky z navigace i hlásí správný čas k přeřazení. A Jaguar plánuje k promítání využít celé čelní sklo.

První primitivní systémy průhledových displejů se začaly objevovat kolem druhé světové války. V šedesátých letech se začaly prosazovat ve vojenském letectvu a v následujícím desetiletí i v civilním. Prvním produkčním autem, které dostalo head-up displej, byl v roce 1988 Oldsmobile Cutlass Supreme.

Může se hodit

Chtěli byste mít doma vůz značky Jaguar? Vyberte si z nabídky těchto vozů na Automodul.cz.

Head-up displeje dnes mají luxusní auta, často třeba BMW, ale v provedení s projekčním sklíčkem třeba i peugeoty. Ale můžete si koupit projekční displej i do staré rachotiny, výrobci příslušenství je nabízejí jako doplněk.

Britské značky Jaguar a Land Rover, které patří pod jednu střechu, se chlubí novinkou zvanou Virtual Windscreen. U něj se celé čelní sklo promění v průhledový displej, na který lze promítat libovolné informace, na okruhu například ideální stopu nebo v závodních hrách oblíbený záznam vaší nejlepší jízdy. Displej tak spojí realitu s virtuálním světem. Promítat půjde třeba virtuální slalomovou dráhu nebo běžnější informace, jako údaje o rychlosti, varování před nebezpečím nebo navigační instrukce.

V běžném provozu pak může čelní sklo zobrazovat jakési vodící čáry pro přesnější průjezdy úzkými prostory, nebo naopak brzdné zóny dopočítané podle rychlosti vozu. To by mělo pomoci snížit riziko nehody kvůli nedodržení bezpečného odstupu.



Témata: Oldsmobile


Nejčtenější

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.