Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Healey: Britská legenda dostane švédskou techniku

aktualizováno 
Oživování slavných historických značek se stalo hitem letošní sezóny. Každý druhý bohatý nadšenec se do resuscitace nějakého toho staroslavného jména již pustil a ostatní o tom minimálně vážně uvažují.

Healey | foto: HFIautomotive - Healey

Nejnovější zmrtvýchvstání se seriózně chystá ve Velké Británii. V motoristických kruzích proslulý entuziasta Tim Fenna si v srdci ubytoval tradičního výrobce puristických roadsterů Healey.

Jeho láska k legendárním kostitřasům sahá doslova až za hrob, proto se po dvouletém náročném vyjednávání za podpory skupiny HFI stala skutečností dohoda s rodinou Healeyů o navrácení slavné značky do života.

Eminentní zájem měla také společnost GB Sports Car Company, jejíž oživovací plány byly spojeny se solventní čínskou firmou Nanjing Automotive. Nicméně v těchto závodech získal rozhodující náskok právě Fenna se silnou anglo-americkou společností za zády.

On sám to komentuje slovy, že nemá zájem o žádný velký spor, jen chce vyrábět krásné sporťáky s nádechem nostalgie.

Existuje první již pojízdný koncept, který se intenzivně dokončuje a bude pravděpodobně vystaven jako velké překvapení londýnské British Motor Show letos v červenci.

Podle tvůrce se jedná o moderně tvarovaný dvoumístný roadster klasické koncepce s třílitrovým řadovým šestiválcem, který prý duchovně navazuje na velký model Austin-Healey 3000 z roku 1959. Pro sériovou produkci se prý počítá i s kupé a dalšími verzemi, které podle poněkud tajuplného prohlášení vyplní okraje tradičních tříd.

V těchto dnech probíhá výběr vhodné lokality pro továrnu ve Walesu a britském středozemí, o jejím konečném umístění prý rozhodne především řemeslná zručnost tamějších lidí, ze kterých si budoucí vedení vybere cca 400 zaměstnanců. Ve hře je i alternativa Warwick, kde Donald Healey před půlstoletím svoje rychlé vozíky již vyráběl.

Další staroanglická značka s nadějí na brzké znovuzrození je Triumph, kterou získalo BMW v balíčku se značkami bývalého BMC (Rover, Mini). Pravděpodobně již ve stádiu stavby prototypu je roadster Triumph na podvozkových skupinách nového MINI. I zde je rozhodně nač se těšit.

Přímý konkurent Mercedesu SLK a Porsche Boxster bude vznikat pravděpodobně ruční výrobou, konečnou cenou ani obchodními plány se Fenna zatím nechlubí. Proti záloze
1000 Ł je možné objednat na internetové adrese
www.hfiautomotive.com jeden z budoucích 203 vyrobených kusů s tím, že kdo přijde dřív, bude si moci zvolit i pořadové číslo. Číslo 203 značí hodnotu padesátiletého rychlostního rekordu Donalda Healeyho z amerického Bonneville s upraveným Austinem-Healey 100/4. Záloha bude později odečtena od prodejní ceny, ovšem kdy to bude, zatím jasné není.

Nový Healey 3000 vznikl s použitím ocelového prostorového rámu, vyvinutého techniky švédského Volva v devadesátých letech pro nikdy nerealizovaný prototyp. Ten už se jedné praktické aplikace dočkal - švédská společnost Josse Car na jeho základě zrealizovala elegantní retro-roadster indigo, který vznikl v počtu několika prototypů s použitím dvousestkoňového třílitrového šestiválce, přední nápravy a pětistupňové převodovky z modelu Volvo 960. Ambiciózní plány malé firmy se však obrátily v prach a několik stovek závazných objednávek zůstalo nesplněno.

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.