Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Helena Fibingerová v autě nahlas a hrubě vykřikuje

  16:42aktualizováno  16:42
Úspěšná sportovkyně Helena Fibingerová je dnes úspěšnou podnikatelkou a ročně vlastnoručně najezdí i 120 tisíc kilometrů. Miluje svou zemi, říká, ale nedostatek gentlemanství na českých silnicích ji ubíjí.
* Když Češi nejsou na silnici gentlemani, co jsou potom Italové?

No, ti se mi zrovna jako řidiči líbí. Jedou třeba trochu razantněji, ale je přitom z nich cítit i tolerance k okolí.

* Proč tak strašně moc jezdíte? Je to opravdu nutné?

Jezdím do Prahy třeba i třikrát do týdne a jedna cesta tam a zpět je 600 kilometrů. Ono to naskakuje. Jezdím rychle, přiznávám, ale přitom hrozně opatrně. A nikdy jsem...

* Neříkejte, že jste nikdy...

Opravdu, nikdy jsem nebourala. Dokonce jsem ani nikdy nebyla třeba jen pasivním účastníkem bouračky.

* Jaký je na to recept?

Právě ta opatrnost. Mám Octavii 4x4 jako sponzorské auto, a když je sucho, tak zrovna velký louda nejsem. Ale na mokru, nebo dokonce na sněhu a náledí, tam jsem suverénně nejpomalejší široko daleko na silnici.

* Vzpomenete si na váš první vůz?

Přesně! V roce 1983 po vítězství na mistrovství světa v Helsinkách jsem si koupila Škodu 120. Byla jsem na ni moc pyšná.

* Barva?

Samozřejmě červená. Ale pak mi někdo řekl, že červená auta si pořizují agresivní řidiči.

* A to nejste?

Jednou jsem málem byla. Jeden řidič mi tak, abych to dobře viděla, ve zpětném zrcátku řekl: Ty... ! A já hned vyskočila z auta, letěla k němu, otevřela dveře a křičím: Kdo je u vás... !? Chcete facku?! A on si mě prohlédl - dost jsem zhubla, měla jsem takový opravdu štíhlý černý kostýmek - a povídá: Od vás, paní Fibingerová, teď už klidně.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.