Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hennessey Venom GT uhání až 440 km/h. Musí vás v něm učit jezdit

aktualizováno 
Americký úpravce Hennessey Performance si vzal do parády jednoduchý a lehký britský sporťák Lotus Elise a udělal z něj špičkový supersport, který dokáže ve vrcholné verzi uhánět až 440 km/h.

Hennessey Venom GT | foto: Hennessey Performance

Lotus Elise se těší oblibě jako cenově dostupný sportovní vůz, který přináší majitelům dostatečnou porci řidičské rozkoše. V Texasu ve společnosti Hennessey Performance se však rozhodli z klasického britského sportovního vozu udělat ultimativní supersport, který svými výkonovými parametry zastíní i produkty věhlasných značek.

Lotus Elise se může pochlubit nízkou hmotností a ani v případě Venomu GT tomu není jinak. Díky využití hliníku a uhlíkových vláken je hmotnost nového supersportu pouze 1071 kilogramů. Design nezapře původ v britském originálu, Venom GT je ale delší a přikrčenější.

Hennessey Venom GT

Jako pohonnou jednotku zvolili u Hennessyho osmiválec o objemu 6,2 litru z Corvetty ZR1. Výkon standardní verze dosahuje maxima 533 kW. Texaský úpravce však připravil i dvě bi-turbo verze, které poskytují maximální výkon 1000 koní (736 kW) nebo dokonce 1200 koní (883 kW).

Převod obrovského výkonu na zadní kola má na starosti šestistupňová převodovka Ricardo. S lehkým vozem vyladěný osmiválec nejostřejší verze pěkně zacvičí a tak nepřekvapuje zrychlení z nuly na stovku za 2,4 sekundy. Z nuly na 160 km/h vystřelí Venom GT za 5,3 sekundy a 322 km/h je na tachometru za 14,3 sekundy.

Maximální rychlost nejvýkonnějšího Venomu GT je 440 km/h. O bezpečné zabrzdění se postarají brzdy Brembo s patnáctipalcovými karbokeramickými kotouči. Vepředu jsou použité šestipístkové brzdové třmeny, vzadu potom čtyřpístkové. Kola jsou obuta do pneumatik Michelin PS2. Ve výbavě černého supersportu nechybí kontrola trakce.

Americký úpravce hodlá ročně vyrobit pouze 10 kusů Venomu GT. Na čtyři už má Hennessey závazné objednávky. Motory se budou vyrábět v Texasu, konečná montáž vozu však proběhne poblíž Silverstone v Anglii. Cena prozatím není známá. V ceně bude započtena i jezdecká škola, které majitele naučí jak zkrotit až 1200 koní pod kapotou dvoumístného supersportu.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.