Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hennessey Venom GT uhání až 440 km/h. Musí vás v něm učit jezdit

aktualizováno 
Americký úpravce Hennessey Performance si vzal do parády jednoduchý a lehký britský sporťák Lotus Elise a udělal z něj špičkový supersport, který dokáže ve vrcholné verzi uhánět až 440 km/h.

Hennessey Venom GT | foto: Hennessey Performance

Lotus Elise se těší oblibě jako cenově dostupný sportovní vůz, který přináší majitelům dostatečnou porci řidičské rozkoše. V Texasu ve společnosti Hennessey Performance se však rozhodli z klasického britského sportovního vozu udělat ultimativní supersport, který svými výkonovými parametry zastíní i produkty věhlasných značek.

Lotus Elise se může pochlubit nízkou hmotností a ani v případě Venomu GT tomu není jinak. Díky využití hliníku a uhlíkových vláken je hmotnost nového supersportu pouze 1071 kilogramů. Design nezapře původ v britském originálu, Venom GT je ale delší a přikrčenější.

Hennessey Venom GT

Jako pohonnou jednotku zvolili u Hennessyho osmiválec o objemu 6,2 litru z Corvetty ZR1. Výkon standardní verze dosahuje maxima 533 kW. Texaský úpravce však připravil i dvě bi-turbo verze, které poskytují maximální výkon 1000 koní (736 kW) nebo dokonce 1200 koní (883 kW).

Převod obrovského výkonu na zadní kola má na starosti šestistupňová převodovka Ricardo. S lehkým vozem vyladěný osmiválec nejostřejší verze pěkně zacvičí a tak nepřekvapuje zrychlení z nuly na stovku za 2,4 sekundy. Z nuly na 160 km/h vystřelí Venom GT za 5,3 sekundy a 322 km/h je na tachometru za 14,3 sekundy.

Maximální rychlost nejvýkonnějšího Venomu GT je 440 km/h. O bezpečné zabrzdění se postarají brzdy Brembo s patnáctipalcovými karbokeramickými kotouči. Vepředu jsou použité šestipístkové brzdové třmeny, vzadu potom čtyřpístkové. Kola jsou obuta do pneumatik Michelin PS2. Ve výbavě černého supersportu nechybí kontrola trakce.

Americký úpravce hodlá ročně vyrobit pouze 10 kusů Venomu GT. Na čtyři už má Hennessey závazné objednávky. Motory se budou vyrábět v Texasu, konečná montáž vozu však proběhne poblíž Silverstone v Anglii. Cena prozatím není známá. V ceně bude započtena i jezdecká škola, které majitele naučí jak zkrotit až 1200 koní pod kapotou dvoumístného supersportu.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.