Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indická automobilová fosilie u konce s dechem. S Hindustanem je amen

  13:03aktualizováno  13:03
Hindustan zastavil produkci modelu Ambassador s odvoláním na dluhy a nedostatek poptávky po autě, které se stalo legendou. S odvoláním na oficiální činitele firmy o tom informovala agentura AFP.

Hindustan Ambassador | foto: Hindustan Motors

Společnost Hindustan Motors, nejstarší indická automobilka, v sobotu zavřela továrnu ve městě Uttarpara ve státě Bangla, kde vyráběla ambassadory, založené na dávno zapomenutém britském modelu Morris Oxford, od roku 1957. Více o historii ambassadoru čtěte zde.

Fotogalerie

"Práce v továrně byla zastavena na neurčito. Rozhodli jsme se k tomu proto, aby společnost nevykrvácela o další peníze a abychom mohli sestavit plány na její oživení," řekl jeden z vyšších činitelů firmy, který si nepřál být jmenován. Mezi důvody, které společnost pro zastavení výroby uvedla, je "velmi nízká produktivita, sílící nedisciplinovanost, kritický nedostatek peněz a nedostatek poptávky, společně s velkým nahromaděním pasiv".

Zaoblený ambassador, jehož design se za téměř 60 let výroby změnil jen minimálně, kdysi kraloval indickým silnicím a po celé roky byl prakticky jediným vozem, v němž jezdili politici a vládní činitelé, zvláště pak v Dillí. Právě tento "mocenský status" umožnil islámským ozbrojencům projet v roce 2001 v rustikálním hindustanu kolem ochranky a provést smrtící útok na parlament.

V průběhu let se ale ambassador, který je na indických silnicích jednoznačně nejsnáze rozpoznatelným autem, musel potýkat s čím dál tím větší konkurencí modernějších vozů, zvláště pak SUV, jimž začali dávat přednost vysocí státní úředníci. Svou oblibu si nicméně uchoval mezi taxikáři a turisty, kteří při cestách po Indii hledají trochu nostalgie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.