Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indická automobilová fosilie u konce s dechem. S Hindustanem je amen

  13:03aktualizováno  13:03
Hindustan zastavil produkci modelu Ambassador s odvoláním na dluhy a nedostatek poptávky po autě, které se stalo legendou. S odvoláním na oficiální činitele firmy o tom informovala agentura AFP.

Hindustan Ambassador | foto: Hindustan Motors

Společnost Hindustan Motors, nejstarší indická automobilka, v sobotu zavřela továrnu ve městě Uttarpara ve státě Bangla, kde vyráběla ambassadory, založené na dávno zapomenutém britském modelu Morris Oxford, od roku 1957. Více o historii ambassadoru čtěte zde.

Fotogalerie

"Práce v továrně byla zastavena na neurčito. Rozhodli jsme se k tomu proto, aby společnost nevykrvácela o další peníze a abychom mohli sestavit plány na její oživení," řekl jeden z vyšších činitelů firmy, který si nepřál být jmenován. Mezi důvody, které společnost pro zastavení výroby uvedla, je "velmi nízká produktivita, sílící nedisciplinovanost, kritický nedostatek peněz a nedostatek poptávky, společně s velkým nahromaděním pasiv".

Zaoblený ambassador, jehož design se za téměř 60 let výroby změnil jen minimálně, kdysi kraloval indickým silnicím a po celé roky byl prakticky jediným vozem, v němž jezdili politici a vládní činitelé, zvláště pak v Dillí. Právě tento "mocenský status" umožnil islámským ozbrojencům projet v roce 2001 v rustikálním hindustanu kolem ochranky a provést smrtící útok na parlament.

V průběhu let se ale ambassador, který je na indických silnicích jednoznačně nejsnáze rozpoznatelným autem, musel potýkat s čím dál tím větší konkurencí modernějších vozů, zvláště pak SUV, jimž začali dávat přednost vysocí státní úředníci. Svou oblibu si nicméně uchoval mezi taxikáři a turisty, kteří při cestách po Indii hledají trochu nostalgie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.