Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Indická automobilová fosilie u konce s dechem. S Hindustanem je amen

  13:03aktualizováno  13:03
Hindustan zastavil produkci modelu Ambassador s odvoláním na dluhy a nedostatek poptávky po autě, které se stalo legendou. S odvoláním na oficiální činitele firmy o tom informovala agentura AFP.

Hindustan Ambassador | foto: Hindustan Motors

Společnost Hindustan Motors, nejstarší indická automobilka, v sobotu zavřela továrnu ve městě Uttarpara ve státě Bangla, kde vyráběla ambassadory, založené na dávno zapomenutém britském modelu Morris Oxford, od roku 1957. Více o historii ambassadoru čtěte zde.

Fotogalerie

"Práce v továrně byla zastavena na neurčito. Rozhodli jsme se k tomu proto, aby společnost nevykrvácela o další peníze a abychom mohli sestavit plány na její oživení," řekl jeden z vyšších činitelů firmy, který si nepřál být jmenován. Mezi důvody, které společnost pro zastavení výroby uvedla, je "velmi nízká produktivita, sílící nedisciplinovanost, kritický nedostatek peněz a nedostatek poptávky, společně s velkým nahromaděním pasiv".

Zaoblený ambassador, jehož design se za téměř 60 let výroby změnil jen minimálně, kdysi kraloval indickým silnicím a po celé roky byl prakticky jediným vozem, v němž jezdili politici a vládní činitelé, zvláště pak v Dillí. Právě tento "mocenský status" umožnil islámským ozbrojencům projet v roce 2001 v rustikálním hindustanu kolem ochranky a provést smrtící útok na parlament.

V průběhu let se ale ambassador, který je na indických silnicích jednoznačně nejsnáze rozpoznatelným autem, musel potýkat s čím dál tím větší konkurencí modernějších vozů, zvláště pak SUV, jimž začali dávat přednost vysocí státní úředníci. Svou oblibu si nicméně uchoval mezi taxikáři a turisty, kteří při cestách po Indii hledají trochu nostalgie.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Maserati Merak
Maserati Merak

r.v. 1974, naj. 30 215 km, benzín
1 960 200 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.