Hindustan Ambassador | foto: Hindustan Motors

Indická automobilová fosilie u konce s dechem. S Hindustanem je amen

  • 8
Hindustan zastavil produkci modelu Ambassador s odvoláním na dluhy a nedostatek poptávky po autě, které se stalo legendou. S odvoláním na oficiální činitele firmy o tom informovala agentura AFP.

Společnost Hindustan Motors, nejstarší indická automobilka, v sobotu zavřela továrnu ve městě Uttarpara ve státě Bangla, kde vyráběla ambassadory, založené na dávno zapomenutém britském modelu Morris Oxford, od roku 1957. Více o historii ambassadoru čtěte zde.

"Práce v továrně byla zastavena na neurčito. Rozhodli jsme se k tomu proto, aby společnost nevykrvácela o další peníze a abychom mohli sestavit plány na její oživení," řekl jeden z vyšších činitelů firmy, který si nepřál být jmenován. Mezi důvody, které společnost pro zastavení výroby uvedla, je "velmi nízká produktivita, sílící nedisciplinovanost, kritický nedostatek peněz a nedostatek poptávky, společně s velkým nahromaděním pasiv".

Zaoblený ambassador, jehož design se za téměř 60 let výroby změnil jen minimálně, kdysi kraloval indickým silnicím a po celé roky byl prakticky jediným vozem, v němž jezdili politici a vládní činitelé, zvláště pak v Dillí. Právě tento "mocenský status" umožnil islámským ozbrojencům projet v roce 2001 v rustikálním hindustanu kolem ochranky a provést smrtící útok na parlament.

V průběhu let se ale ambassador, který je na indických silnicích jednoznačně nejsnáze rozpoznatelným autem, musel potýkat s čím dál tím větší konkurencí modernějších vozů, zvláště pak SUV, jimž začali dávat přednost vysocí státní úředníci. Svou oblibu si nicméně uchoval mezi taxikáři a turisty, kteří při cestách po Indii hledají trochu nostalgie.

,