náhledy
Aero 30 se právem řadí mezi nejkrásnější československé automobily.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Reklama na automobily značky Aero z roku 1934. Kromě malých typů Aero 10 HP, 18 HP a litru je zde inzerována i nová třicítka.
Autor: Reklama v časopise Motor Revue
Reklama na automobil Aero 30. Slogan "malý vůz pro velké cesty" pochází ještě z dob předchozích malých aerovek. Pro třicítku byl později vymyšlen slogan trefnější: "rychlý vůz pro velké cesty".
Autor: Dobová tištěná reklama, Technet.cz
Pohled do motorového prostoru třicítky, kde rozhodně nemůžeme přehlédnout litrový dvoudobý dvouválcový motor.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Uprostřed palubní desky byl jediný sdružený přístroj. Kromě ukazatele rychlosti vidíme dvě počítadla kilometrů - celkové a denní. Úplně nahoře je ampérmetr a dole jsou hodiny.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30. Sportovní, otevřená a plnohodnotně čtyřmístná verze.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30, sportovní vůz. V prvním období výroby byly výdechy z motorového prostoru tvořeny svislým žebrováním.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 sportovní vůz je plnohodnotná čtyřmístná verze.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 roadster. Obsazenost roadsteru byla v konfiguraci 2+1, tzn. že za sedadly řidiče a jeho spolujezdce bylo jedno nouzové sedadlo pro případného třetího člena posádky, který seděl bokem ke směru jízdy.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 roadster v zadním pohledu
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 limuzína. Jako limuzínu značilo Aero uzavřenou dvoudveřovou karoserii pro čtyři osoby.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 limuzína
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
V roce 1939 dostala třicítka novou masku.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 modelového roku 1939 karosářské verze sportovní vůz, tj. otevřený čtyřmístný.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Třímístné Aero 30 roadster modelového roku 1939
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 limuzína modelového roku 1939
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 30 STW (station wagon nebo-li kombík) modelového roku 1939. Takovýchto vozů bylo vyrobeno minimum, početnější byly obdobné dodávky bez oken a sedadel v nákladovém prostoru.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
V roce 1999 znovuzrozený dvoumístný soutěžní vůz Aero 30 S Speciál Jaroslava Jonáka.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 50 mělo zdvojený motor z třicítky, tedy dvoutaktní čtyřválec o objemu 2 l. Výkon byl 50 k, což se opět promítlo do typového označení. Na fotografii čtyřmístná otevřená verze (s nataženou plátěnou střechou) výrobcem značená jako sportovní vůz.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz
Aero 50 roadster s nouzovým sedátkem třetího člena posádky umístěným za sedadly řidiče a jeho spolujezdce.
Autor: Radek Folprecht, Technet.cz