Aktuálním hitem nabídky Mototechny byla v listopadu 1989 nová škodovka z AZNP Mladá Boleslav. Její design šlechtil Bertone, podvozek zase pánové od Porsche. Ceníková cena byla 84 600 Kčs.
Letos slaví favorit dvacetiny. Právě v roce 1987 si odbyl premiéru na brněnském strojírenském veletrhu. Prodávat se začal v roce 1988. Když vyjel z bran automobilky v roce 1994 poslední favorit, měl už víc než milion bratříčků.
Vůz pro třetí tisíciletí ŠKODA FAVORIT |
Právě favorit - jedno z mála nelicenčních aut východního bloku své doby - přivezl Československo v roce 1989 od plánovaného hospodářství ke kapitalismu.
Ve své době se rozhodně nemusel stydět při srovnání se západoevropskými vozy. Do škodovky přinesl revoluci v podobě pohonu předních kol. Jízdní vlastnosti byly na úrovni renomované konkurence.
Auto vyvinuli škodováci během rekordních dvou a půl roku, všechno začalo v roce 1983 podpisem smlouvy na návrh karoserie s italským designstudiem Bertone.
S dalším vývojem pomáhala kopřivnická Tatra a také inženýři Porsche, kteří optimalizovali zavěšení motoru.
V roce 1986 vyjely první testovací favority, životnostní testy probíhaly 150 000 kilometrů.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Katalog Škody Favorit
Pro srovnání používali škodováci mimo jiné Volkswagen Golf a Fiat Uno. Právě dnes, o dvacet let později, stojí jeden ze stěžejních modelů škodovky (octavia) právě na základech golfu a celá automobilka spadá od roku 1991 do koncernu VW.
NÁVOD K OBSLUZE ŠKODA FAVORIT