Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitlerovu autu snů se nový rekord nezdařil

  15:54aktualizováno  15:54
Vyhrávala pro německou třetí říši jeden automobilový závod za druhým a byla pýchou Adolfa Hitlera. O čem mluvíme? O formuli z dílny Auto Union, předchůdce Audi, vyrobené v roce 1939, kterou chtěla pařížská aukční síň Christie’s vydražit v sobotu za rekordní částku přesahující 12 milionů dolarů.

HITLEROVA IKONA. Formule Auto Union z roku 1939, která dobývala slávu nacistickému Německu. | foto: Profimedia.cz

Aukce se nakonec nekonala, protože se licitátoři zalekli temné minulosti závodního auta, která má sílu 485 koní a dokáže jet rychlostí 310 kilometrů za hodinu. Svůj poslední závod vyhrálo v srbském Bělehradě dva dny po vpádu Německa do Polska v roce 1939.

Stejných audi už je na světě jen pět. Na zakázku si je nechal vyrobit Adolf Hitler, aby dokázal německou nadřazenost nad ostatními producenty aut. Za "svůj“ sporťák zaplatil v přepočtu 2,3 milionu dolarů. Jeho jméno byste však v seznamu u dražených předmětů nenašli. Stojí tam jen německý kancléř.

"Mnoho lidí je na jeho jméno citlivých, a my k němu nechceme přitahovat víc pozornosti,“ řekl zástupce Christie’s Rupert Banner.

Formule má opravdu zajímavou historii. Po porážce Německa ve druhé světové válce nechal sovětský vůdce Stalin odvézt osmnáct závodních aut do své země. Údajně si chtěl vyrobit vlastní formuli. Nepovedlo se. Z válečné kořisti se uchoval jen jeden exemplář v Charkově, který bude prodán v aukci. Ostatní tři sporťáky vlastní audi a jeden nejmenovaná asijská firma.

Částka za prodej audi by podle znalců mohla být rekordní a překonat 11 milionů dolarů, za které se v roce 1987 prodalo bugatti typu 41 vyrobené v roce 1931.

Autoři:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Jízda historických vozidel do vrchu Džbán startovala v obci Hředle u Rakovníka.
OBRAZEM: Utajený sraz, kam dostanete pozvánku tichou poštou

Malá obec Hředle u Rakovníka žila v sobotu srazem veteránů, kteří se do šestisethlavé vesničky sjeli na osmý ročník Jízdy historických vozidel do vrchu Džbán.  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.