Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hitlerův mercedes odjel do Moskvy

  17:11aktualizováno  17:11
Tmavě modrý opancéřovaný mercedes s otevřenou střechou, kterým jezdil nacistický vůdce Adolf Hitler, se stěhuje do Moskvy. Koupil ho totiž nejmenovaný ruský boháč, údajně za víc než pět a půl milionu eur.

Hitlerův Mercedes 770K | foto: Canadian War Museum

Pětitunový model Mercedes Benz 770K, jenž má prý i původní poznávací značku, byl dříve k vidění v muzeu v Las Vegas, ale v posledních letech stál v garáži soukromého sběratele u města Bielefeld v Severním Porýní-Vestfálsku.

Právě tam ho po dlouhých týdnech hledání na internetu a telefonování po celé Evropě objevil düsseldorfský obchodník se starými auty Michael Fröhlich. Pravost ověřil pomocí dobových dokumentů a fotografií.

Fröhlich po mercedesu nepátral z vlastní iniciativy, ale přímo na objednávku onoho ruského miliardáře. "Zdráhal jsem se, vždyť jde přece jen o auto masového vraha," řekl listu Westfalen-Blatt.

V garáži sběratele objevil dalších pět mercedesů z nacistického "vozového parku". Některými údajně jezdil ministr zahraničí Joachim von Ribbentrop. Ruský boháč koupil celou sadu, ale do Moskvy si odvezl jen Hitlerovo auto. Pro ostatní má Fröhlich najít kupce.

Unikát

Podle Josefa Ernsta z oddělení historických tradic firmy Daimler-Benz bylo v letech 1938 až 1943 vyrobeno přesně 88 kusů typu 770K řady W-150.

Vůz měl kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor o objemu 7,7 litru, který dosahoval výkonu 230 koní.

Obrovská nádrž vozu mohla pojmout až 195 litrů benzinu, který ale motor vskutku potřeboval. Kvůli váze auta 4,8 tuny, dané hlavně pancéřováním, měl spotřebu 40 litrů na 100 kilometrů. Tato "těžká váha na kolech" pak dokázala dosáhnout maximální rychlosti nanejvýš 80 kilometrů za hodinu.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.