Skica budoucího Saabu 9-3

Skica budoucího Saabu 9-3 | foto: SVD

Hlas ze záhrobí: první skica nového saabu

  • 63
Švédská značka už dobrý půlrok nevyrábí. Šance Saabu na přežití ale stouply, automobilka má podepsanou předběžnou smlouvu s čínskými zájemci. V Trollhättanu už tedy začínají spřádat plány. Nový Saab 9-3 má být podle prvních zpráv nečekaně malý.

Na internetu se objevila tajemná skica, která má naznačovat linie nové generace Saabu 9-3. Obrázek, uveřejněný švédským serverem SvD, byl na straně 36 podnikatelského plánu, který manažeři švédské automobilky letos v lednu prezentovali partnerům, když sháněli kupce nebo aspoň peníze.

Silueta připomíná koncept PhoeniX, který Saab prezentoval na autosalonu v Ženevě v březnu (koncept Saabu PhoeniX si prohlédněte zde). Z konceptu ze skicáku šéfdesignéra švédské značky Jasona Castrioty má model, na kterém by se v Trolhattanu už mělo pracovat, dostat některé stylistické prvky.

Saab PhoeniX

"Model byl prezentován jako coupé-combi," uvádí server saabinfo.net detail z prezentace. To by ukazovalo na tradiční pojetí saabu s výklopnou zádí a třemi nebo pěti dveřmi.

Na saabistických fórech už se také objevily bez záruky první detaily o novém modelu, jehož představení bylo naplánováno na konec roku 2013 nebo začátek 2014. Nová 9-3 má být o kus menší, než je stávající model. Rozvor náprav se má zkrátit o patnáct a délka o víc než dvacet centimetrů. Stávající 9-3 je dlouhá 464 cm a má rozvor 268 cm. Už dnes patří mezi nejmenší ve své kategorii a rozvorem 252 centimetrů by se dokonce dostal například pod Kiu Rio (patřící mezi malá auta), která má mezi nápravami o pět centimetrů víc. Saabisté v číslovce 252 ale určitě najdou "znamení", přesně tolik totiž činil rozvor první generace legendárního Saabu 900.

Saab 900 Turbo

Vstávání z mrtvých

Uvedení nového saabu se zdá méně nereálné než před pár týdny. Švédi se totiž zdá se konečně dohodli s čínskými investory a začínají plánovat: v roce 2012 by rádi prodali 35 až 55 tisíc aut, rok na to 75 až 85 tisíc. Prodeje chce Saab podpořit speciálními výhodami, které nabídne prodejcům i zákazníkům.

Kromě nové 9-3 se v plánech objevuje malý model označený 9-1 nebo 9-2, crossover 9-6X a velká limuzína 9-7.

Nový saab

Čtěte, jak jezdí nejnovější model 9-5 - test zde

Na prodeji sta procent akcií se současný majitel Saabu Swedish Automobile dohodl s firmami Pang Da Automobile Trade a Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Dohoda o prodeji akcií je předběžná, finální smlouva má být podepsána do 15. listopadu. Za převzetí problémové švédské automobilky by měli Číňané zaplatit 100 milionů eur, tedy 2,5 miliardy Kč. Více o prodeji Saabu do Číny čtěte zde