Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hliníková kola v zimě mohou způsobit problémy při brzdění

  13:59aktualizováno  15:27
Při testech ve Švédsku selhaly nové Fabii kombi brzdy, podle techniků automobilky způsobily problém hliníkové ráfky. Škoda doporučuje jezdit v extrémních podmínkách na plechových kolech.

Škoda Fabia Combi | foto: Škoda Auto

Při testech ve Švédsku se objevil problém s brzdami u nového modelu Škoda Fabia kombi.

"O případu pochopitelně víme," říká Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí Škody Auto. "Bezpečnost je pro nás velice důležitá a každý takový případ velmi pečlivě zkoumáme."

Auta testovali švédští motorističtí novináři před uvedením nových modelů na švédský trh o tomto víkendu. Škoda Auto s brzdami podle vyjádření svého švédského mluvčího ovšem nic podnikat nebude.

Problém nastal u dvou testovacích automobilů ve chvíli, kdy jejich řidiči na sněhu, ledu a zimní břečce začali brzdit.

Brzdy totiž ani v jednom případě nezareagovaly. Stejný jev se u obou testovaných škodovek odehrál při zkouškách celkem třikrát.

"Testované vozy jsme podrobili analýze a jsou po technické stránce naprosto v pořádku," říká Krauskopf.

"Zcela jednoznačně lze vyloučit konstrukční závadu brzd."

"Vozy necháme navíc ještě prověřit nezávislou institucí," říká tiskový mluvčí automobilky a vysvětluje: "Popisovaná záležitost je fyzikálním jevem, který může za specifických podmínek nastat."

Podle novinářů deníků Dagens Nyheter a Sundsvalls Tidning byl u první testované fabie brzdový pedál po delším parkování a rozjezdu tuhý a nezabíral. V druhém případě chtěl řidič zastavit po zhruba sedmdesátikilometrové jízdě na křižovatce na červenou, avšak při brzdění se nestalo vůbec nic.

"Při vyhýbání jsem byl nucen prudce trhnout volantem a dostal jsem se do levého pruhu. Naštěstí mi na semaforu zrovna naskočila zelená, takže jsem situaci nakonec mohl zkorigovat," uvedl.

Tento incident byl ze všech případů nejzávažnější. Krátce nato pak musel stejný řidič znovu "pumpovat" pedálem, aby brzdy aktivoval a auto zastavil.

Podle dnešního vydání Dagens Nyheter však automobilka nebude podnikat žádná konkrétní opatření k nápravě.

Svým zákazníkům pouze doporučí, aby za "extrémních zimních podmínek" nejezdili s aluminiovými, ale s železnými disky kol. Právě v nich totiž problém zřejmě spočívá.

Podle švédského mluvčího firmy Henrika Svenssona totiž větší díry v aluminiových discích snadno umožňují nečistotám, aby se dostávaly dovnitř a snižovaly účinek brzd.


"Na toto upozorňujeme v návodu k obsluze. Taková situace může nastat například při dlouhodobé jízdě po prosolené dálnici, kde se na kotouče mohou dostat nečistoty, které mohou krátkodobě snížit brzdný účinek. Podobný jev se může projevit při jízdě ve ve vodě či sněhu, který může při nízkých teplotách na kotoučích namrzat, v takových situacích doporučujeme kotouče vysušit krátkým přibrzděním," uzavírá Krauskopf.


Henrik Svensson, švédský mluvčí automobilky, popisuje, že po zjištění problémů oba vozy ve Švédsku prohlíželi jak švédští, tak čeští i němečtí technici. Tito lidé s nimi také jezdili ve stejných podmínkách, jaké panovaly při testování. Podle Svenssona mohou zmíněné problémy potkat všechny vozy s aluminiovými disky bez ohledu na jejich značku.

Švédští novináři, kteří problémy s brzdami popsali, však uvedli, že jejich "extrémními podmínkami" byly teploty kolem nuly. Aluminiové disky na testované vozy instalovala automobilka sama.

Dagens Nyheter pak ve svém celkovém hodnocení Fabie kombi v dnešním vydání uvedl, že ve Švédsku již byly od loňska prodány téměř 2 000 nových fabií menšího typu a že kombi má předpoklady stát se dobře prodávaným vozem.

Podle listu je to praktické, solidně postavené a vzhledem k celkové užitné hodnotě cenově výhodné auto.

Malé fabie popisované jako "polokombi" podle švédského zastupitelství automobilky neměly s brzdami žádné potíže. Brzdový systém je v obou modifikacích stejný.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Rupert Stadler
Šéf Audi Dieselgate přežil, teď ho ovšem čachry s TDI dohnaly

Rupert Stadler byl jediným z vedení koncernu VW, kdo přežil prvotní úder aféry Dieselgate. Teď ovšem vyšlo najevo, že podle všeho před americkými vyšetřovateli...  celý článek

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto
Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.