Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český supersport už brousí silnice, dostal pozměněnou tvář

aktualizováno 
Poklona Škodě 200 RS, rallyovému speciálu vycházejícímu z jednoho z nejslavnějších československých aut Škody 110 R, dostala registrační značky. Parádní stroj jménem HN R200 z dílny Hoffmann&Novague vozí značku 1HN ERKO1. Auto postavené na základech supersportu Audi R8 je teď k vidění v Praze.

Tvůrci vozu Petr Novague a Marek Hoffmann se chlubí, že se jim podařilo v průběhu letních měsíců letošního roku získat potřebná povolení z ministerstva dopravy k provozu na pozemních komunikacích. Prototyp tak po roce testování, ladění a úprav dostal homologaci a mohl vyrazit do provozu.

HN R200
Moderní interpretace Škody 110 R. R200 NON-FICTION od Petra Novague

Na první vyjížďku dostal unikát výrazně pozměněný design přídě.

Jako technický základ pro stavbu použili Audi R8 s manuální převodovkou, z něhož byl zachován vzadu uložený osmiválcový motor, podvozek a okenní skla. Většina komponent pochází od koncernu Volkswagen, například přední světla jsou z bentleye. Hliníková karoserie je doplněná kompozitovými prvky z uhlíkových vláken.

Fotogalerie

Tvar „nadiktovala“ architektura výchozího Audi a jejich snahou bylo, aby i přes relativně robustní základ byl nový model elegantní. Podobně jako u originálu ani u nového automobilu nechybí ladně se svažující linie střechy či kulaté přední a hranaté zadní světlomety. Dodrželi i postranní grafické žebrování a některé další detaily.

Novodobé erko má výkon 430 koní, z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 s a maximální rychlost je 280 km/h.

Hoffman s Novákem chtějí svůj supersport, který je reminiscencí na rally verzi československého „kočkolapu“ sedmdesátých let, nabízet bohatým zájemcům. Na stavbu padne kromě Audi R8 předchozí generace ještě několik měsíců práce. Cena je 4,2 milionu korun.





Nejčtenější

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Měření emisí u dieselového motoru na STK. U auta se sleduje teplota oleje a...
Dieseloví zabijáci škodí dál. Hon na auta bez filtru zůstal na papíře

Nezabíjí sice přímo jako při dopravní nehodě, přesto mají na svědomí jen u nás stovky životů kvůli škodlivinám, které vypouštějí do ovzduší. Řeč je o...  celý článek

Seat Arona
Arona je malé SUV Seatu. U Škody nahradí Fabii combi

Barcelona (Od zpravodaje iDNES.cz) Už aktuální provedení Seatu Ibiza udivuje svým velkým vnitřním prostorem. A teď Seat představil od Ibizy technicky odvozené malé SUV Arona a to dává na prostor...  celý článek

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka
VIDEO: Saze ve výfuku znamenají problém s filtrem pevných částic

Filtr pevných částic je dnes noční můra mnoha majitelů dieselových aut. Jednoduchým testem s rukavicí jsme ověřovali, v jakém stavu mají výfukovou soustavu...  celý článek

Jak na rallye připravit Škodu Fabia R5
VIDEO: Jak se chystá rallyový speciál. Vše rozhodne šotolina

O nadcházejícím víkendu vystartují rallyové speciály na trať slavné „Bohemky“. První etapa pátého podniku Mistrovství ČR začíná v sobotu 1. července ve 14...  celý článek

Další z rubriky

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Ilustrační snímek
K moři po vlastní ose? Cesta v noci je lepší, ale jen pro odpočaté

Za pár dní startuje sezóna dovolených a tisíce Čechů se vydají po vlastní ose autem k moři. Vloni vyjeli Češi na 5 552 000 soukromých zahraničních cest. Na...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.