Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český supersport už brousí silnice, dostal pozměněnou tvář

aktualizováno 
Poklona Škodě 200 RS, rallyovému speciálu vycházejícímu z jednoho z nejslavnějších československých aut Škody 110 R, dostala registrační značky. Parádní stroj jménem HN R200 z dílny Hoffmann&Novague vozí značku 1HN ERKO1. Auto postavené na základech supersportu Audi R8 je teď k vidění v Praze.

Tvůrci vozu Petr Novague a Marek Hoffmann se chlubí, že se jim podařilo v průběhu letních měsíců letošního roku získat potřebná povolení z ministerstva dopravy k provozu na pozemních komunikacích. Prototyp tak po roce testování, ladění a úprav dostal homologaci a mohl vyrazit do provozu.

HN R200
Moderní interpretace Škody 110 R. R200 NON-FICTION od Petra Novague

Na první vyjížďku dostal unikát výrazně pozměněný design přídě.

Jako technický základ pro stavbu použili Audi R8 s manuální převodovkou, z něhož byl zachován vzadu uložený osmiválcový motor, podvozek a okenní skla. Většina komponent pochází od koncernu Volkswagen, například přední světla jsou z bentleye. Hliníková karoserie je doplněná kompozitovými prvky z uhlíkových vláken.

Fotogalerie

Tvar „nadiktovala“ architektura výchozího Audi a jejich snahou bylo, aby i přes relativně robustní základ byl nový model elegantní. Podobně jako u originálu ani u nového automobilu nechybí ladně se svažující linie střechy či kulaté přední a hranaté zadní světlomety. Dodrželi i postranní grafické žebrování a některé další detaily.

Novodobé erko má výkon 430 koní, z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 s a maximální rychlost je 280 km/h.

Hoffman s Novákem chtějí svůj supersport, který je reminiscencí na rally verzi československého „kočkolapu“ sedmdesátých let, nabízet bohatým zájemcům. Na stavbu padne kromě Audi R8 předchozí generace ještě několik měsíců práce. Cena je 4,2 milionu korun.





Nejčtenější

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Budou sprintovat i plavat

Už pošestnácté bude jarní víkend v Praze patřit nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz bude opět náramná podívaná. Tradičním vrcholem bude sprinterské klání....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Karoq
VIDEO: Škoda Karoq už trénuje na českých silnicích

Nástupce Škody Yeti se představí za několik týdnů, prodeje odstartují v druhé polovině roku. Vývojáři ladí poslední detaily, prototypy nového vozu tedy...  celý článek

Šéf Besipu Martin Farář hostem diskusního pořadu Rozstřel.
Jsem pro nulovou toleranci alkoholu za volantem, řekl expert BESIPu

Osobní alkoholtestery jsou na nic. Nula na displeji totiž vůbec nic neznamená, jak zjistil velký test. Jeho výsledky komentoval šéf BESIPu Martin Farář v...  celý článek

Crashtest karavanu
Švýcaři poslali obytný vůz proti zdi, děti vzadu by nepřežily

Letní dovolená s obytným vozem je i v Česku stále oblíbenější. Švýcarský autoklub TCS teď upozorňuje na dodržování bezpečnostních zásad. Proto nasimuloval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.