Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český supersport už brousí silnice, dostal pozměněnou tvář

aktualizováno 
Poklona Škodě 200 RS, rallyovému speciálu vycházejícímu z jednoho z nejslavnějších československých aut Škody 110 R, dostala registrační značky. Parádní stroj jménem HN R200 z dílny Hoffmann&Novague vozí značku 1HN ERKO1. Auto postavené na základech supersportu Audi R8 je teď k vidění v Praze.

Tvůrci vozu Petr Novague a Marek Hoffmann se chlubí, že se jim podařilo v průběhu letních měsíců letošního roku získat potřebná povolení z ministerstva dopravy k provozu na pozemních komunikacích. Prototyp tak po roce testování, ladění a úprav dostal homologaci a mohl vyrazit do provozu.

HN R200
Moderní interpretace Škody 110 R. R200 NON-FICTION od Petra Novague

Na první vyjížďku dostal unikát výrazně pozměněný design přídě.

Jako technický základ pro stavbu použili Audi R8 s manuální převodovkou, z něhož byl zachován vzadu uložený osmiválcový motor, podvozek a okenní skla. Většina komponent pochází od koncernu Volkswagen, například přední světla jsou z bentleye. Hliníková karoserie je doplněná kompozitovými prvky z uhlíkových vláken.

Fotogalerie

Tvar „nadiktovala“ architektura výchozího Audi a jejich snahou bylo, aby i přes relativně robustní základ byl nový model elegantní. Podobně jako u originálu ani u nového automobilu nechybí ladně se svažující linie střechy či kulaté přední a hranaté zadní světlomety. Dodrželi i postranní grafické žebrování a některé další detaily.

Novodobé erko má výkon 430 koní, z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 s a maximální rychlost je 280 km/h.

Hoffman s Novákem chtějí svůj supersport, který je reminiscencí na rally verzi československého „kočkolapu“ sedmdesátých let, nabízet bohatým zájemcům. Na stavbu padne kromě Audi R8 předchozí generace ještě několik měsíců práce. Cena je 4,2 milionu korun.







Nejčtenější

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Namrzlé auto se sněhovou čepicí nesmí na silnici, policie bude přísná

Dopravní nehody způsobené padajícím ledem z návěsů kamionů evidují policisté v kraji každý rok. Letošní novela zákona přitom zakazuje řídit vozidlo, na kterém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.