Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HOMEless oficiálně: nová škodovka pro horaly

aktualizováno 
Na počátku týdne se v italských sdělovacích prostředcích objevily špionážní fotografie nového vozu z Mladé Boleslavi, který se intenzívně testuje na severu země. Aby zamezila možným spekulacím, představila dnes mladoboleslavská automobilka oficiálně - o několik měsíců dříve oproti původním plánům - model HOMEless.

Škoda HOMEless | foto: iDNES.cz

VELKÁ FOTOGRAFIE ...zde

Právě před týdnem Škoda oznámila, že intenzivně pracuje na dalších modelech s pohonem všech kol. HOMEless je tedy jakýmsi předvojem terénní ofenzívy z Mladé Boleslavi.

V úterním vydání deníku Pesce d'Aprile byly kromě snímků sedmi spoře maskovaných vozů přistižených při testování v okolí Lago di Garda zveřejněny také první informace o chystané novince.

Má jít o lehké SUV postavené na základě současné generace Octavie. List dále uvádí, že česká automobilka s tímto modelem hodlá posílit svoji pozici na trzích alpských zemí, kde se již úspěšně etablovala octavia v provedení 4x4.

K tomuto tématu se o dva dny později vyjádřil i německý motoristický magazín Autovitz. Podle jeho informací se nejedná o žádné překvapení v produkci Škody, ale o model s pracovním názvem Yeti, který je zahalený do karosérie současné oktávie.

S nečekaným rozřešením přišla přímo mladoboleslavská automobilka, která kromě jedné fotografie zveřejnila i řadu zajímavých informací.

Škoda ve zprávě uvádí, že HOMEless:"...je koncept luxusního, praktického a všestranně využitelného vozu." Nejnovější variace na téma "škoda pro volný čas" bude naživo představena v rámci podzimního pařížského autosalonu, špionážní snímky z testování ovšem jasně naznačují, že k sériové produkci nemá nový model daleko.

Nekonvenčně pojmenovaný model je postavený na základě kombi varianty současné Octavie. Výraznou odlišnost od základní verze mu propůjčuje optický paket, který zahrnuje nové nárazníky, prahové nástavce, ochranné lemy blatníků a mohutné lišty dveří. Stylistické změny se viditelně dotkly i světlometů.

Přední sdružené světlomety vycházejí z klasického modelu, v jejich spodní části jsou však velmi svérázným způsobem integrovány rozměrné mlhové světlomety kruhového tvaru. Jak je z oficiální fotografie patrné, beze změn nezůstala ani koncová světla. O jejich tvarování lze prozatím jen spekulovat. Rozhodně nelze vyloučit ani užití diodové technologie. 

Neoficiální prameny říkají, že pokud dojde k sériové výrobě, objeví se pod kapotou octavie vůbec poprvé šestiválcové motory. Nabídka bude zahrnovat šestici moderních agregátů, stejným dílem budou o přízeň zákazníků bojovat vznětové i zážehové agregáty.

Základní pohonnou jednotkou bude atmosférický čtyřválec 2,0 FSI, dále jeho přeplňovaná varianta 2,0 TFSI s výkonem sníženým na 185 koní. Vrcholem nabídky bude šestiválec 3,2 FSI.

Základním vznětovým motorem bude čtyřválcový dvoulitr se systémem čerpadlo tryska, další nabídku budou pokrývat common-railové šestiválce o objemech 2,7 a 3,0 litru. Odhaduje se, že nejsilnější šestiválce pokoří stovku přibližně za 6 vteřin a jejich maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h.

Světlá výška vozu se v porovnání s octavií 4x4 zvýšila o 40 mm, oproti standardní pak o celých 65 mm. S adaptivním vzduchovým podvozkem výrobce nepočítá, stejně jako s trvalým pohonem všech kol. Mladoboleslavská novinka tak patrně od své starší sestry zdědí pohon 4x4 využívající systém Haldex. Standardní obutí bude mít rozměr 17 palců.

Automobilka uvádí, že HOMEless má větší užitnou hodnotu, danou zvětšeným zavazadlovým prostorem a variabilním uspořádáním zadních sedadel, která lze díky inteligentnímu způsobu uchycení sklápět posouvat, nebo zcela vyjmout. Neověřené prameny mluví dokonce o třetí vyjímatelné řadě sedadel, umístěné v kufru.

Škoda Auto prozatím uveřejnila jedinou fotografii. Dobře informovaný zdroj z automobilky říká, že klasické páté dveře byly nahrazeny dvoudílnými. Jejich prosklená část se otevírá tradičně vzhůru, spodní plechový díl se vyklápí podobně jako u pick-upů. Specialitou má být příplatkové plnohodnotné rezervní kolo umístěné ve stylu velkých off-roadů na zadních dveřích.

Ze zdrojů blízkých automobilce se podařilo zjistit, že sériová výroba by měla být zahájena koncem října ve zmodernizovaném závodě ve Vrchlabí. Plánovaná roční produkce je plánována na 10 000 vozů. S největším odbytem se počítá na trzích v Německu, Rakousku, v Itálii a ve Švýcarsku.

Cenová politika je prozatím velkou neznámou. Pokud výrobce vyjde z ceníků octavie 4x4 mohla by se základní cena pohybovat okolo osmi set tisíc korun, ceny vozů s šestiválcovou motorizací a bohatou výbavou pak patrně budou přesahovat jeden a čtvrt milionu.

 

Vážení čtenáři, dnes je 1. dubna, tedy APRÍL. Berte, prosím, tento článek jako aprílový žertík! Hezký zbytek dne přeje redakce iDNES.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.