Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do nové sezóny pojede Honda po polňačce. S prvním off-road skútrem

aktualizováno 
Svým konceptem City Adventure představeným na loňském milánském veletrhu Honda mírně naznačila, kterým směrem hledí její vývojové oddělení. A je to tu: do nové sezony vyjíždí z Hondy první off-road skútr X-ADV.

Základní proporce stroje představeného na veletrhu v Miláně byla skútrová, ale široká řídítka, strmě zvednutá koncovka výfuku a světlá výška zase odkazovaly spíš do segmentu enduro. K tomu všemu ještě gumy s pořádným terénním vzorkem.

Může se hodit

honda

Vybírejte z nabídky motorek značky Honda na Automodul.cz

Vsadím se, že stejně jako mě i spoustu dalších při pohledu na tenhle exotický kousek napadlo, že tohle by nemuselo být tak úplně špatné. A protože mnozí z nás se nebáli tuhle smělou myšlenku vyslovit nahlas, vývojáři vyslyšeli hlas lidu a letos už na motosalon do Milána dorazí funkční mašina. Jmenovat se bude X-ADV a podle vyjádření výrobce slibuje spojení dobrodružného ducha s praktičností a komfortem pro každodenní použití ve městě i pro víkendové úniky do přírody.

Jeho nejbližšími příbuznými velmi pravděpodobně budou Honda Integra nebo NC 750 X. Ty jsou vybaveny řadovými dvouválcovými sedm set padesátkami. Dá se tedy očekávat, že stejný motor bude vrčet i pod kapotami X-ADV. V případě nového terénního skútru od Hondy to ovšem bude výhradně ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou DCT.

Honda X-ADV

Skútrů, které se odvážily za hranice asfaltové jistoty, prozatím nebylo mnoho. Za nejslabší kubaturu například Yamaha BWS a ze stopětadvacítek třeba SYM Crox nebo Kentoya Hammer. Ve valné většině se však jednalo o sériové „silniční“ stroje, vybavené balonovými gumami s hrubým vzorkem. To, že by pro účely použití mimo zpevněné cesty někdo vyvinul zcela ojedinělou mašinu, historie nepamatuje.

Autoři:




Nejčtenější

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Skútr Čezeta
Ikonický skútr zvaný Prase: jezdil v USA, vyráběli ho i na Zélandu

Československý skútr Čezeta byl ve své době velice oblíbený, ale také drahý. Velký zájem o něj byl v zahraničí, dokonce i ve Spojených státech. Dnes je...  celý článek

Cestovatel Pavel Suchý hostem pořadu Rozstřel (21. března 2017)
Nejnebezpečnější šelma je úředník, říká Čech, který objel svět na jawě

Padesát stupňů ve stínu, nad hlavou žhnoucí slunce a pod koly rozpálený písek, taková byla tříměsíční expedice Pavla Suchého na Jawě 350. Dobrodruh se začátkem...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.