Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonská ozdoba českých silnic se pravnučky nedočká

aktualizováno 
Honda Accord je auto labužníků. V každé generaci byla neopakovatelný originál. Stávající osmá generace, která příští rok skončí, bude v Evropě tou poslední. Podívejte se, jak byl první accord subtilní.

Honda Accord první generace (SJ) | foto: Lukáš Hron, Mobil

Může se hodit

Líbí se vám Honda Accord? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Accord dnes patří do střední třídy, které v Evropě vládnou VW Passat, Ford Mondeo a pár dalších. Ostatní boj v exponované kategorii takzvaných manažerských aut postupně vzdávají. Zbraně skládá i Honda, která příští accord do Evropy už nepřiveze.

Honda je tak další výrobce, který už tradiční typy aut v Evropě prodává stále méně. Kromě povedeného futuristického civicu je pro něj „dojnou krávou“ pseudoterénní model CR-V. To je u značky proslavené sportovně laděnými modely, kterým pod kapotou zpívá vysokootáčkový motor, smutné.

Honda Accord

Stávající - osmá - generace evropského provedení Hondy Accord

Plán Hondy skončit s prodejem accordu v půli roku 2015 odhalil šéf australského zastoupení značky Stephen Collins pro magazín Motor Report. Už dlouho se ví, že na evropském trhu nedostane model náhradu.

Fotogalerie

Accord zůstane hlavně na severoamerickém trhu, ale tam je to jiné, větší auto. Evropský accord osmé generace se tam prodával jako Acura TSX. Po odchodu velkého sedanu jménem Legend z evropské scény to bude znamenat další zúžení nabídky japonské značky.

První Accord

První generaci Accordu Honda představila v roce 1976 na zvětšené platformě menšího Civicu. Na raritní kousek narazil fotograf iDNES.cz. Mezi hondisty je tento typ známý pod označením SJ. Třídveřové provedení z roku 1980 měří lehce přes čtyři metry. Po třídveřovém provedení se představila také verze s druhým párem dveří. Pod kapotou má auto osmiventilový motor o objemu 1,6 litru s karburátorem. Výkon 80 koní přenáší pětirychlostní manuální převodovka.

Honda Accord první generace (SJ)

„Měl jsem stejný model počátkem 90. let, tehdy jsem s ním jezdil běžně a bylo to naprosto bezproblémové auto, které v tehdejší době provoz rozhodně nebrzdilo,“ vypráví majitel unikátu Zbyněk Ryba.

„Příjemná jsou čtyři světla, dálková svítí opravdu luxusně a dodnes žasnu nad velikostí zadních svítilen a nad tím, jak výrazně svítí. Brzdy jsou dostatečné, auto koneckonců váží necelých 900 kg,“ vypočítává. „S accordem se jezdí velmi příjemně, některé modely nebo snad stupně výbavy měly posilovač řízení, já ho nemám a nijak mi nechybí, aspoň lépe vnímám, jak se auto chová.“

Honda Accord první generace (SJ)

„Jediná věc, na které je ten ubíhající čas znatelně cítit, je audiosoustava, pokud se tak originálnímu rádiu a jednomu mrňavému reproduktorku uprostřed palubní desky dá říkat,“ dodává.

Accordů hatchbacků první generace bude podle Ryby v Česku a na Slovensku jen pár. „Příjemné je, že se ke mně v tomhle autě nikdo nechová agresivně, občasný úsměv od lidí, kolem kterých jedu, hřeje krásně u srdce.“



Témata: Ford, Ford Mondeo, Honda




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.