Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Japonská ozdoba českých silnic se pravnučky nedočká

aktualizováno 
Honda Accord je auto labužníků. V každé generaci byla neopakovatelný originál. Stávající osmá generace, která příští rok skončí, bude v Evropě tou poslední. Podívejte se, jak byl první accord subtilní.

Honda Accord první generace (SJ) | foto: Lukáš Hron, Mobil

Může se hodit

Líbí se vám Honda Accord? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Accord dnes patří do střední třídy, které v Evropě vládnou VW Passat, Ford Mondeo a pár dalších. Ostatní boj v exponované kategorii takzvaných manažerských aut postupně vzdávají. Zbraně skládá i Honda, která příští accord do Evropy už nepřiveze.

Honda je tak další výrobce, který už tradiční typy aut v Evropě prodává stále méně. Kromě povedeného futuristického civicu je pro něj „dojnou krávou“ pseudoterénní model CR-V. To je u značky proslavené sportovně laděnými modely, kterým pod kapotou zpívá vysokootáčkový motor, smutné.

Honda Accord

Stávající - osmá - generace evropského provedení Hondy Accord

Plán Hondy skončit s prodejem accordu v půli roku 2015 odhalil šéf australského zastoupení značky Stephen Collins pro magazín Motor Report. Už dlouho se ví, že na evropském trhu nedostane model náhradu.

Fotogalerie

Accord zůstane hlavně na severoamerickém trhu, ale tam je to jiné, větší auto. Evropský accord osmé generace se tam prodával jako Acura TSX. Po odchodu velkého sedanu jménem Legend z evropské scény to bude znamenat další zúžení nabídky japonské značky.

První Accord

První generaci Accordu Honda představila v roce 1976 na zvětšené platformě menšího Civicu. Na raritní kousek narazil fotograf iDNES.cz. Mezi hondisty je tento typ známý pod označením SJ. Třídveřové provedení z roku 1980 měří lehce přes čtyři metry. Po třídveřovém provedení se představila také verze s druhým párem dveří. Pod kapotou má auto osmiventilový motor o objemu 1,6 litru s karburátorem. Výkon 80 koní přenáší pětirychlostní manuální převodovka.

Honda Accord první generace (SJ)

„Měl jsem stejný model počátkem 90. let, tehdy jsem s ním jezdil běžně a bylo to naprosto bezproblémové auto, které v tehdejší době provoz rozhodně nebrzdilo,“ vypráví majitel unikátu Zbyněk Ryba.

„Příjemná jsou čtyři světla, dálková svítí opravdu luxusně a dodnes žasnu nad velikostí zadních svítilen a nad tím, jak výrazně svítí. Brzdy jsou dostatečné, auto koneckonců váží necelých 900 kg,“ vypočítává. „S accordem se jezdí velmi příjemně, některé modely nebo snad stupně výbavy měly posilovač řízení, já ho nemám a nijak mi nechybí, aspoň lépe vnímám, jak se auto chová.“

Honda Accord první generace (SJ)

„Jediná věc, na které je ten ubíhající čas znatelně cítit, je audiosoustava, pokud se tak originálnímu rádiu a jednomu mrňavému reproduktorku uprostřed palubní desky dá říkat,“ dodává.

Accordů hatchbacků první generace bude podle Ryby v Česku a na Slovensku jen pár. „Příjemné je, že se ke mně v tomhle autě nikdo nechová agresivně, občasný úsměv od lidí, kolem kterých jedu, hřeje krásně u srdce.“





Nejčtenější

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Renault 4CV
První západní auto prodávané v socialistické ČSR byla francouzská želva

Na den přesně před 70 lety začala sériová výroba malého Renaultu 4CV. Ten si vydobyl prvenství prvního francouzského vozu s více než milionem vyrobených kusů a...  celý článek

Výstava amerických bouráků upravených ve stylu „lowrider“ v Petersenově...
Autofotka týdne: Podvozek proklatě nízko

Chvilku dřou břichem po zemi, pak zas jako by měly chůdy; speciální odnoži tuningu aut se dostalo pocty, má extra výstavu ve slavném automobilovém muzeu v Los...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.