Honda Accord - mohutnost skrývá překvapivou dynamiku

  • 130
Tváří se jako velká těžkopádná limuzína, ale ukrývá v sobě sílu a dynamiku sportovce. Sedmá generace Hondy Accord se veřejnosti poprvé ukázala v plné kráse před rokem na autosalonu v Paříži. Dlouhá historie vozu vyšší střední třídy (pokukující ve svém posledním vydání ještě o něco výše) začala před 22 lety - první accord vyjel na silnice v roce 1981.

hodnocení iDNES 4,5/5

Accord dostál reputaci Hondy coby automobilky, která víc než dobře "umí" benzinové motory. Ty pak navíc montuje do vozů s kvalitními podvozky. Druhou stranou mince je ale fakt, že si za to nechá pořádně zaplatit. Otestovali jsme Hondu Accord sedan s benzinovým dvoulitrem ve výbavě comfort.

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFRBEZPEČNOSTMOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Honda Accord s motorem 2.0 pod kapotou je především mohutný a pohodlný koráb,  který uspokojí jak řidiče "štrekaře", tak závodníky. Bývá často srovnávána s Mazdou 6. Naturel vozů je však natolik odlišný, že i přes optickou podobu a velikost je jejich přímá konfrontace nemožná. Accord je důstojný vůz poskytujícím pocit bezpečí a solidnosti. Naopak "šestka" je "rozjívenější" a sportovnější - nehraje na rozdíl od accordu na luxusní notu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Honda Accord.         Přijďte si vybrat k nám  Váš model! www.automodul.cz

Za pochvalu stojí rozhodně pečlivé zpracování exteriéru a interiéru, dokonalý podvozek, schopný snášet a kompenzovat nejrůznější rozmary počasí i řidiče a především pak kvalitní motor. Nutno ale poznamenat, že testovanému dvoulitru se vůbec nelíbilo v nízkých otáčkách.

Výbava je na jednu stranu velmi bohatá, co je to však platné, když japonská automobilka stále tvrdošíjně ignoruje palubní počítač - coby standardní součást většiny současných vozů a nenabízí jej ani za příplatek. 

VNĚJŠÍ VZHLED
První ohledání očima evokuje především sílu, bezpečnost a mohutnost. V porovnání s již zmiňovanou Mazdou 6 působí méně dynamicky - accord je oproti ní spíše těžkým atletem. I přesto se vůz může pochlubit výjimečným aerodynamickým součinitelem Cx=0,26, který se podílí na extrémně nízké hladině hluku, pronikajícího do interiéru.

Čelní pohled nabízí tu nejsportovnější tvář accordu - rázné linie pětiúhelníkové masky s velkým logem automobilky uprostřed a ostře řezané šikmé oči světlometů jsou dynamické, ale zároveň dostatečně elegantní.