Honda Accord - zatím jen sedan s dvěma motory

-
Jedna z premiér pařížského autosalonu patřila nové Hondě Accord. Několik dní před autombilovým svátkem proběhly v německém Baden Badenu první testovací jízdy tohoto vozu. V běžném provozu se jezdilo s osmnáctistovkou i dvoulitrem, na okruhu v horách s vrcholným sportovním provedením Type-R, jehož motor dosahuje výkonu dvě stě dvanáct koní.
Již šestá generace Hondy Accord se bude od listopadu dodávat na tuzemský trh v provedení sedan s motory 1,8 a 2,0 l. Na nejslabší šestnáctistovku, turbodiesel, pětidveřový hatchback a sportovní Type-R si bude muset zákazník počkat do příštího roku. Nový Accord má kupodivu kratší rozvor i celkovou délku než předchůdce, ale místa v něm o poznání přibylo. To se týká hlavně pasažérů na zadních sedadlech a zavazadlového prostoru. Jednu nectnost se však vyřešit nepodařilo - nakládací otvor ani u nového čtyřdveřového Accordu nepatří k největším. Karoserie je elegantní, přestože si Accord stále drží image spíš střízlivého, ale dynamického vozu. To je cítit i v interiéru, kde se designéři drželi zažitých pravidel, pouze ho přizpůsobili vkusu evropského zákazníka. Ostatně vozy střední třídy svou výbavou atakují svou dražší konkurenci, což je vidět i na rozsáhlé bezpečnostní výbavě, čtveřice airbagů je samozřejmostí.
Postup směrem výš je znát i po otočení klíčku v zapalování. Motor je velmi dobře odhlučněn, ozývá se až ve vyšších otáčkách, kde vytváří sportovní kulisu. Všechny motory bez výjimky mají variabilní časování ventilů VTEC, které umožňuje jak klidnou jízdu v nižších otáčkách, tak divokou střelbu v oblasti okolo sedmi tisíc otáček za minutu. Nejmarkantnější je to u nejsilnějšího provedení Type-R, i když klidná jízda v tomto voze by asi byla hřích. Na výhodu časovaných ventilů však dává zapomenout automatická převodovka za příplatek, v kombinaci s ní totiž musí řidič na dynamickou až agresivní jízdu zapomenout.
Jízdní vlastnosti předchozí Hondy Accord si kritiku nezasloužily, jen jim občas dělaly problémy vyjeté koleje na dálnicích. Tuto nectnost napravilo pětiprvkové zavěšení zadních kol, dvojité lichoběžníkové závěsy na předních a zadních kolech pochopitelně zůstaly. Accord se tak může oproti konkurenci pyšnit opravdu dobrými jízdními vlastnostmi, brzdy jsou standardně doplněny o ABS. Honda Accord je poměrně tvrdě odpružená, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech.
Další významné zlepšení se týká výbavy. Kromě výše zmiňovaných bezpečnostních prvků se projevuje hlavně na luxusní výbavě. Na přání je k dispozici satelitní navigace s velkoplošným digitálním panelem, zvukový systém určený přímo pro nový Accord, plně automatická klimatizace a mnoho dalšího.
Ceny nového Accordu zatím nebyly zveřejněny, stávající nejlevnější Honda Accord 1,8 S stojí po slevě 549 000 Kč.

I nový Accord si drží image spíš střízlivého, ale dynamického vozu.