Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda Civic jde s dobou. Má litrový tříválec, turbo i multilink

  10:40aktualizováno  10:40
Na autosalonu v Paříži slaví premiéru i evropská verze desáté generace Hondy Civic. Ukazuje se tu hlavně pro Evropu důležité provedení hatchback, Honda dokonce přivezla i jeho koncept Type-R.

Honda Civic desáté generace při premiéře na autosalonu v Paříži | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Běžné verze Hondy půjdou s dobou, pod kapotu míří přeplňované motory, základem je litrový tříválec. Nově dostane Civic vzadu víceprvkovou nápravu, kterou předchozí generace odmítaly.

Desátá generace legendárního modelu se světu odhaluje postupně a jeho evropská podoba vlastně nebyla žádným zásadním tajemstvím. Firma jen podle plánů do Paříže přivezla hatchback, který je určen pro evropský trh. Sedan známý z USA dorazí i na vybrané evropské trhy včetně toho českého.

Tvary nového Civiku jsou oproti dvěma předchozím generacím mnohem konvenčnější, auto již nevzbuzuje onen UFO-dojem. Na druhou stranu se nedá říci, že by novinka byla zrovna usedlá, v kompaktní třídě to bude jistě svébytný a nepřehlédnutelný model, který má v designu některé agresivní prvky. Platforma nového auta sama o sobě váží o 16 kilogramů méně než u předchozího provedení, je přitom o 52 % tužší. Linie střechy se snížila o dva centimetry a řidič sedí o 3,5 centimetru blíže k silnici, což značí i snížení těžiště. To vše se jistě pozitivně projeví na jízdním komfortu i jízdních vlastnostech.

Co se jízdních vlastností týče, Civic desáté generace se chce zařadit opět na samotnou špičku a pomoci mu k tomu tentokrát má víceprvkové zavěšení kol na zadní nápravě, občas nazývané multilink. Předchozí dvě provedení se tomuto řešení vyhýbaly i přesto, že konkurence (byť třeba jen v některých verzích) víceprvek do této kategorie zavedla.

Velkou novinkou jsou motory. Základem bude, jak je v nižší střední třídě dnes téměř standardem, litrový tříválec, pochopitelně přeplňovaný turbodmychadlem. Agregát slibuje výkon 129 koní (95 kW) a točivý moment 200 Nm, motor může být krom manuální převodovky na přání spřažen s bezestupňovým automatem CVT. Větší agregát je již čtyřválec a má objem 1,5 litru, výkon je 182 koní (134 kW) a točivý moment 240 Nm. Alternativní volbou je opět CVT převodovka. Obě motorizace vybavené touto převodovkou mají maximum točivého momentu snížené o 20 Nm. Později se k zážehovým motorům přidá i turbodiesel 1,6 litru se 120 koňmi.

Velmi příjemným překvapením byla premiéra konceptu Civic Type-R. Ostré provedení by se mělo objevit zanedlouho, podle všech informací snad příští rok. Opět nechybí pořádné přítlačné křídlo a některé dramatické linky navíc. Celé auto možná nepůsobí tolik „komiksově“ jako stávající Type-R, jehož výroba již skončila, ale opět je to agresivní a pozornost budící auto. Pod kapotou by se měl objevit agregát ze současného provedení, který ovšem možná projde nějakými úpravami. Mluví se o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 Nm.

Fotogalerie

Klasický civic hatchback si ponechá jednu z předností předchozích generací, kterou je velká praktičnost v čele s obřím zavazadlovým prostorem. Hodnota 478 litrů u hatchbacku mnohé zájemce jistě přesvědčí o tom, že kombi není potřeba. Už na první pohled je kufr opravdu obrovský. Vtipným řešením je roletka zavazadlového prostoru, která se navíjí příčně, takže ji není potřeba v případě sklápění sedadel vyjímat. Bohužel pryč jsou praktické vzhůru výklopné zadní sedáky Magic Seats.

Uvnitř novinky se ovšem sedí velmi příjemně, je znát, že prodloužený rozvor přinesl více místa do kabiny. I na šířku tu má být více místa, na první pohled to ale příliš poznat nelze. Jisté je, že civic desáté generace je uvnitř rozhodně velmi prostorné auto, kde se posádka nebude nijak tísnit. Přitom při usazení za volant působí příjemněji i pro řidiče, hodně tomu přispělo snížení palubní desky o 6,5 centimetru. A také snížení posazu, které bylo umožněno mimo jiné právě i zrušením zadních výklopných sedáků. Nádrž se totiž z pod sedadla řidiče mohla přestěhovat zpět tam, kde bývá obvykle – tedy pod sedadla zadní. A přední sedačka tak jde nastavit příjemně nízko.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.